Page 59 - GRAFİK TASARIM 11
P. 59
hareketin görsel tasarım özellikleri; matematiksel olarak çizilmiş
bir grid (kareleme) üzerinde, simetrik olmayan ögelerle elde edi-
len görsel bir bütünlüğe dayanır. Tasarımlarda serifsiz harf karak-
terleri kullanılmış, metin ve fotoğrafların tarafsız ve net bir mesaj
iletmesi amaçlanmıştır.
Uluslararası Tipografik Stil’de en önemli ilke, açıklık ve düzendir.
Bu stilin niteliklerini Ernst Keller’ın [Ernst Kelır (1891-1968) (Gör-
sel 2.53)] tasarımlarında bulmak mümkündür. Evrensel ve ke-
sin bir grafik anlatım biçimi oluşturmanın olanaklarını yaratmaya
çalışan Theo Ballmer [Teo Balmır (1902-1965)], Max Bill [Maks
Bil (1908-1994)], Anton Stankowski [Anton Stankovski [(1906-
1998), (Görsel 2.52)], Armin Hofmann (1920-...), Josef Müller-
Brockmann [Jozef Müller Brokman (1914-1966)] uluslararası ti-
pografik stilin en etkin sanatçılarıdır.
Avrupa’nın 2. Dünya Savaşı ve öncesindeki kaotik ortamından
kaçan sanatçılarla 20. yüzyılın ortalarına doğru Paris’in dünya-
nın sanat ve kültür merkezi olma özelliği New York’a geçmiştir. Görsel 2.52:
İlk olarak 1940’lı yıllarda görülen özgün bir Amerikan tasarımı Afiş, 1970,
oluşturma çabaları,1950’lerde olgunlaşarak uluslararası bir nite- Anton Stankowski
lik kazanmıştır.
Görsel 2.53:
Afiş, Ernst Keller, 1928, MoMA,
New York
57