Page 41 - GRAFİK TASARIM 11
P. 41

1965                           1980                           1990


                    Hiperreazlizm              Post Modernist Akımlar              Dijital sanat


              Başlıca Temsilcileri: Charles   Başlıca Temsilcileri: Wolf-   Başlıca Temsilcileri: Thomas
              Bell (Çarls Bell), Richard     gang Weingart (Volfgeyng       Ruff (Tomıs Raf), Ben Lopsky
              Estes (Riçırd Estıs), Louis    Vayıngart), April Greiman      (Ben Lapsıki), Herbert Wer-
              Koenig  Meisel (Lunis Kaynig   (Eprıl Gıraymın), Neville      ner Franke (Hörbırt Vörnır
              Maysıl), Tom Blackwell         Brody (Nevıl Brodi).           Fırenk), Charles Csuri (Çarls
              (Tom Bılakvıl), Don Eddy       Özellikleri: Rastlantıya       Siesori), Michael Noll (Maykıl
              (Don Edi), Chuck Close (Çak    dayalı yazı ve imgeler, kolaj   Nol), Frieder Nake (Fıraydır
              Kılos).                        tekniği ve görsel efektler     Neyk), Edward Zajec (Edvırd
              Özellikleri: Fotoğraftan       tercih edilmiştir.             Zadcıs), Kenneth Knowlton
              daha gerçekçi ayrıntılar       Amacı: Tasarımlara öznel       (Kenith Noltın).
              tercih edilmiştir.             bir bakış açısı getirmektir    Özellikleri: Dijital araç veya
              Amacı: Gerçekçi ve fotoğ-      (Görsel 1.92).                 ortamlardan yararlanılmıştır.
              rafa benzeyen resim ve                                        Amacı: Sanat ve teknolojiyi
              heykeller üretmektir (Görsel                                  birleştirip  teknolojik cihaz-
              1.91).                                                        lardan yararlanarak sanat
                                                                            eserleri üretmektir (Görsel
                                                                            1.93).











            Görsel 1.91. Charles Bell, ‘‘Bilyeler 7’’,
            1982
                                                                           Görsel 1.93. Thomas Ruff, ‘‘Alt Tabaka’’,
                                                                           2003

                                           Görsel 1.92. Wolfgang Weingart,
                                           ‘‘18. Uluslararası Öğretim Yardımcıları
                                           Fuarı’’, 1981











                     SINIF DIŞI ETKİNLİK



                      Dünyadaki grafik tasarım akımlarını araştırınız ve araştırmanızı görsellerle destekleyerek bir powerpo-
                      int sunumu hazırla yınız. Hazırladığınız sunumu öğretmeniniz eşliğinde sınıfta arkadaşlarınızla payla-
                      şınız.


                                                                                                    39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46