Page 41 - GRAFİK TASARIM 11
P. 41
1965 1980 1990
Hiperreazlizm Post Modernist Akımlar Dijital sanat
Başlıca Temsilcileri: Charles Başlıca Temsilcileri: Wolf- Başlıca Temsilcileri: Thomas
Bell (Çarls Bell), Richard gang Weingart (Volfgeyng Ruff (Tomıs Raf), Ben Lopsky
Estes (Riçırd Estıs), Louis Vayıngart), April Greiman (Ben Lapsıki), Herbert Wer-
Koenig Meisel (Lunis Kaynig (Eprıl Gıraymın), Neville ner Franke (Hörbırt Vörnır
Maysıl), Tom Blackwell Brody (Nevıl Brodi). Fırenk), Charles Csuri (Çarls
(Tom Bılakvıl), Don Eddy Özellikleri: Rastlantıya Siesori), Michael Noll (Maykıl
(Don Edi), Chuck Close (Çak dayalı yazı ve imgeler, kolaj Nol), Frieder Nake (Fıraydır
Kılos). tekniği ve görsel efektler Neyk), Edward Zajec (Edvırd
Özellikleri: Fotoğraftan tercih edilmiştir. Zadcıs), Kenneth Knowlton
daha gerçekçi ayrıntılar Amacı: Tasarımlara öznel (Kenith Noltın).
tercih edilmiştir. bir bakış açısı getirmektir Özellikleri: Dijital araç veya
Amacı: Gerçekçi ve fotoğ- (Görsel 1.92). ortamlardan yararlanılmıştır.
rafa benzeyen resim ve Amacı: Sanat ve teknolojiyi
heykeller üretmektir (Görsel birleştirip teknolojik cihaz-
1.91). lardan yararlanarak sanat
eserleri üretmektir (Görsel
1.93).
Görsel 1.91. Charles Bell, ‘‘Bilyeler 7’’,
1982
Görsel 1.93. Thomas Ruff, ‘‘Alt Tabaka’’,
2003
Görsel 1.92. Wolfgang Weingart,
‘‘18. Uluslararası Öğretim Yardımcıları
Fuarı’’, 1981
SINIF DIŞI ETKİNLİK
Dünyadaki grafik tasarım akımlarını araştırınız ve araştırmanızı görsellerle destekleyerek bir powerpo-
int sunumu hazırla yınız. Hazırladığınız sunumu öğretmeniniz eşliğinde sınıfta arkadaşlarınızla payla-
şınız.
39

