Page 39 - GRAFİK TASARIM 11
P. 39
1950-60’lar 1956
1950-60’lı Yıllar Pop Art
Başlıca Temsilcileri: Milton Glaser (Miltın Gıleyzer), Günther Başlıca Temsilcileri: Andy
Kieser (Guntır Kisır), Yusaku Kameruka, Alan Fletcher (Elın Filaçır). Warhol (Endi Voorhol), David
Hockney (Deyvid Hakni), Roy
Özellikleri: Bu dönemde Amerika’da illüstrasyon ve Almanya’da
kolaj teknikleri etkili olmuştur (Görsel 1.85). Japonya, Batı’dan Lichtenstein (Roy Lektıns-
gelen tasarım niteliklerinden etkilenmiş olsa da tasarımlarında tayn).
ulusal ögelerini de kullanmıştır (Görsel 1.86). İngiltere’de zen- Özellikleri: Kolaj, canlı renk-
gin bir stil ve konu çeşitliliği gözlemlenmiştir. İllüstrasyon, cesur ler, dolgun çizim detayları,
ve canlı renkler, tipografik ögeler tercih edilmiştir. kalın çizgiler tercih edilmiştir.
Amacı: Bu dönemde her ülke farklı ve yeni tekniklere önem Amacı: Herkesin sanata ula-
vermiş, sanatçılar kavramsal tasarımlar üretmeyi amaçlamıştır. şabilmesini, genel anlamda
halkın sanatı kavrayabilme-
sini sağlayarak gerçeklik ile
sanat arasında bağ kurmaktır
(Görsel 1.87).
Görsel 1.85. Milton Glaser, “Boba Dylan Görsel 1.86. Yusaku Kameruka,
(Bab Dilın)” afiş, 1966 Osaka’da yapılan Expo’70 için afiş, 1970
Görsel 1.87. Andy Warhol,
‘‘Yirmi Marilyn’’, 1962
BİLGİ NOTU
1950’li yıllarda Amerika’da illüstrasyon çalışmaları kavramsal anlatım yoluyla yapılmıştır. Almanya’da
kolaj ve montaj tekniklerinin kullanıldığı bir tasarım dili egemen olmuştur. 1940’lardan sonra Japon
grafik tasarımı Batı’dan etkilenmiş olsa da grafik sanatçıları ulusal ögelerini de kullanarak görsel bir dil
oluşturmayı başarmıştır. İngiliz grafik tasarımında ise Alan Fletcher ve Colin Forbes (Kolın Forbs)’un
1962’de oluşturdukları tasarım ekibi İngiliz grafik tasarımına kimlik kazandırmıştır.
37