Page 35 - GRAFİK TASARIM 11
P. 35

Ölçme ve Değerlendirme

                    A. Aşağıdaki ifadeler doğru ise (D), yanlış ise (Y) şeklinde işaretleyiniz.

                    1.  (   ) Tasarım ürünü yararlı olma, sanat eseri ise estetik haz oluşturma ve ruhu besleme
                       amacı taşır.

                    2.  (   ) Yazının gelişim sürecinde bir nesne ya da kavramı simgeleyen işaretlerin (ideog-
                       ram) yerini zamanla logogram almıştır.

                    B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle doldurunuz.

                    3.  Grafik tasarımda anlamı güçlendirmek, etkileyici bir tasarım için doku ve leke olarak
                       kullanılabilen ..................... en önemli tasarım ögesidir.

                    4.  Günümüz  uygarlığını  oluşturan  teknoloji  gelişme  ve  buluşlar,  ……………………..  ile
                       …………………… sonucu ortaya çıkmıştır.

                    C. Aşağıdaki soruları okuyarak doğru seçeneği işaretleyiniz.

                    5.  Yirminci yüzyıl matbaalarının temelini oluşturan Johannes Gutenberg’in hareketli harf-
                       lerle basım tekniği, çeşitli sonuçlar doğurmuştur. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan
                       biri değildir?
                       A) Okur yazarlık arttı.         B) İletişim gelişti.    C) Toplumsal birlik bozuldu.
                              D) Kitaplara olan ilgi kâğıda olan talebi de artırdı.  E) Basılan eser sayısı arttı.
                    6.  Her sesin ayrı bir görselle ifade edildiği yazıya “alfabe” denir. Günümüzde uygarlıkların
                       büyük çoğunluğu alfabe yazısını kullanmaktadır. Alfabe yazısını ilk defa oluşturan
                       uygarlık aşağıdakilerden hangisidir?
                       A) Hitit          B) Finike        C) Akad            D) Sümer         E) Asur

                    7.  Son  zamanlarda  gerçekleştirilen  önemli  buluşlar,  endüstriyel  tasarım  ve  teknolojinin
                       üretim şeklini ve sürecini  etkilemiştir. Endüstriyel üretime katkısı en çok olan tekno-
                       lojik gelişme aşağıdakilerden hangisidir?
                          A) Bilgisayar   B) Elektrik     C) Kâğıt           D) Yazı          E) Matbaa

                       I. Bilgi, tasarımla somut bir nesneye dönüşebilir.
                       II. Tasarım olmadan teknoloji var olabilir.
                       III. Teknoloji, fikir veya projenin tasarım sürecinden geçmesiyle gerçekleşebilir.
                    8.  Teknoloji ve tasarım arasındaki ilişki yukarıdakilerden hangilerinde doğru veril-
                       miştir?
                        A) Yalnız I      B) Yalnız II     C) I ve II         D) I ve III      E) II ve III
                    9.  Yazının yazılabilmesi için kil, taş, ağaç kabuğu, hayvan derisi gibi çeşitli nesneler kulla-
                       nılmıştır. Yazı için iyi bir yüzey oluşturan kâğıdı üretmek için bilinen ilk çalışmayı
                       gerçekleştiren kişi aşağıdakilerden hangisidir?
                        A) Rene Reaumur                        B) Ts’ai Lun                 C) Nicholas Robert
                                            D) Friedrich G. Keller             E) Hugh Burgess
                    10. Sanat ve tasarım arasındaki ilişkiye dair aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
                       A) Sanatı tasarımdan ayıran en önemli özelliği, özgünlüğüdür.
                       B) Sanat olarak tanımlanan her şey bir tasarım sonucudur.
                       C) Tasarım ürünü olan her şey sanat eseri olarak kabul edilebilir.
                       D) Tasarım ürünündeki biçim-işlev ilişkisi sanat eserinde aranmaz.
                       E) Her sanatçı bir tasarımcıdır fakat her tasarımcı sanatçı değildir.


                 Değerlendirme: Cevaplarınızı cevap anahtarı ile karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap
                 verirken tereddüt ettiğiniz sorularla ilgili konuları geri dönerek tekrarlayınız. Cevaplarınızın tümü doğru
                 ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.

                                                                                                         33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40