Page 32 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 32
1.1.4. Somut Varlıkları Biçim ve Renk Açısından Deforme Etme
Hazırlık Çalısması
Evinizde bulunan kullanılmış eşyalardan (eski lamba, kullanılmış botlar vb.) bazılarını seçe-
rek çizimler yapınız, seçtiğiniz bu eşyalar ile ilgili gözlemlerinizi yazınız. Çizim ve yazılarınızdan
oluşan bir dosya hazırlayınız.
Dikkat Çekme
Deformasyonun sanatçının ifade sürecinin kaçınılmaz bir sonucu olduğunu biliyor muydunuz?
Hazırlık Etkinligi
• Verilen natürmort eser örneklerini inceleyiniz (Görsel 1.38, 1.39, 1.40 ve 1.41).
• Sanat eserlerinde gördüğünüz nesnelerin neler olduğunu söylemeye çalışınız.
• Bu nesnelerin sanat eserlerini oluşturan sanatçılar tarafından yeniden, nasıl biçimlendirildiği
ile ilgili gözlemlerinizi ifade ediniz.
• Natürmortlarda gördüğünüz nesnelerin doğal görünümlerinden uzaklaştırılmasında kompo-
zisyon kurgusu, renk kullanımı, çizgi gibi elemanların rolleri ile ilgili gözlemlerinizi belirtiniz.
• Nesnelerin doğal görünümlerinden bu derece uzaklaştırılmasının, yani biçimlerinin bozulma-
sının (deformasyon) ifadeye olan katkıları ile ilgili neler söyleyebilirsiniz? Bulgularınızı arka-
daşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.38: Büyük Natürmort,1918, Pablo Picasso, Görsel 1.39: Meyveler, Peçete ve Süt,1880-1881,
Orangerie Müzesi, Paris Paul Cezanne, Orangerie Müzesi, Paris
Görsel 1.40: Soğanlı Natürmort, 1889, Görsel 1.41: Natürmort, 19130,
Van Gogh, Rijk Müzesi, Hollanda Andre Derain, Özel Koleksiyon
30