Page 33 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 33
Hazırlık Etkinligi
• Verilen görselleri inceleyiniz (Görsel 1.42 ve 1.43).
• Sanatçı eserlerinde kullandığı ayakkabı ve botların doğal görüntülerini kendine göre yorumlar-
ken çizginin, rengin ve içeriğin olanaklarından nasıl yararlanmıştır? Bu durumun sanat eser-
lerinin bütününe ve ifadeye katkısı nasıl yansımıştır? Gözlemlerinizi söyleyiniz. Bulgularınızı
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.42: Ayakkabılar, 1888, Vincent Van Görsel 1.43: Bir Çift Bot, 1886, Vincent Van Gogh,
Gogh, Metropolitan Müzesi, New York Van Gogh Müzesi, Amsterdam
Uygulama Etkinligi
• Hazırlık çalışmasında istenen objeleri (lamba, ayakkabı vb.) kullanarak atölyenizde bir natür-
mort düzenleyiniz.
• Hazırlık çalışmasında yaptığınız nesne etütleri ve bu nesneler ile ilgili yazılarınızdan hareketle
hazırladığınız natürmort kompozisyonunu çalışınız.
• Çalışmalarınızda çizginin, rengin ve nesne içeriklerinin olanaklarını kullanarak biçim bozma
(deformasyon) denemeleri yapınız.
• Çalışmalarınızda yağlı boya tekniği kullanınız.
• Tamamlanan çalışmaları atölyenizde sergileyiniz. Aynı nesneleri arkadaşlarınızın nasıl yo-
rumladığını gözlemleyerek karşılaştırınız. Benzerlik ve farklılıklarının neler olduğunu söyleye-
rek bunun sebeplerini paylaşınız.
• Farklı kişilerin aynı nesneleri renk, çizgi, içerik gibi elemanların olanakları ile nasıl yorumla-
dıklarını, bu yorum farklılıklarının nedenlerini açıklayınız. Bulgularınızı arkadaşlarınızla pay-
laşınız.
Kullanılacak Malzemeler
50x70 cm ölçülerinde tuval, resim kalemi, silgi, yağlı boyalar, fırçalar, bez veya sünger, tere-
bentin, sentetik tiner, resim yağı, lamba, ayakkabı ve kompozisyonda kullanacağınız malzemeler.
31