Page 34 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 34
Uygulama Etkinligi
• Pablo Picasso’nun 1957 yılında Diego Velazguez’den [Diyego Velazkez, (Görsel 1.44)] yap-
mış olduğu “Las Meninas” espri kopyasını (Görsel 1.45) ve Van Gogh’un Millet’ten (Görsel
1.46) yapmış olduğu espri kopyasını (Görsel 1.47) inceleyiniz.
• Pablo Picasso, Velasguez’in eserini yorumlarken ne tür değişiklikler yapmıştır? Bunu yapar-
ken rengin, çizginin olanaklarından nasıl yararlanmıştır? Bu durumun sanatçının üslubuna
katkıları neler olmuştur?
• Van Gogh, Millet’in eserini yorumlarken ne tür değişiklikler yapmıştır? Bunu yaparken rengin,
çizginin olanaklarından nasıl yararlanmıştır? Bu durumun sanatçının üslubuna katkıları neler
olmuştur?
• Pablo Picasso ve Van Gogh böyle bir çalışmayı yaparken sizce neyi hedeflemişlerdir?
• Sanatçıların üretmiş olduğu eserlere bu tür çalışmaların ne gibi katkıları olmuştur?
• Siz de sanat tarihinde usta olarak kabul edilen bir sanatçının bir eserini seçerek espri kopya-
sını yapınız. Çalışmanızda yağlı boya tekniği kullanınız.
Kullanılacak Malzemeler
50x70 cm ölçülerinde tuval, resim kalemi, silgi, yağlı boyalar, fırçalar, bez veya sünger, tere-
bentin, sentetik tiner ve resim yağı.
Görsel 1.44: Las Meninas,1656, Diego Görsel 1.45: Las Meninas,1957, Pablo Picasso, Picasso Müzesi, Barselona
Velazguez, Prado Müzesi, İspanya
Görsel 1.46: İki Dönüm Toprak Üzerinde Adam, 1866, Görsel 1.47: İki Köylü, 1889, Van Gogh,
Jean-François Millet, Güzel Sanatlar Müzesi, Boston Stedelijk Müzesi, Amsterdam
32