Page 34 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 34

Uygulama Etkinligi

                 •   Pablo Picasso’nun 1957 yılında Diego Velazguez’den [Diyego Velazkez, (Görsel 1.44)] yap-
                    mış olduğu “Las Meninas” espri kopyasını (Görsel 1.45) ve Van Gogh’un Millet’ten (Görsel
                    1.46) yapmış olduğu espri kopyasını (Görsel 1.47) inceleyiniz.
                 •   Pablo Picasso, Velasguez’in eserini yorumlarken ne tür değişiklikler yapmıştır? Bunu yapar-
                    ken rengin, çizginin olanaklarından nasıl yararlanmıştır? Bu durumun sanatçının üslubuna
                    katkıları neler olmuştur?
                 •   Van Gogh, Millet’in eserini yorumlarken ne tür değişiklikler yapmıştır? Bunu yaparken rengin,
                    çizginin olanaklarından nasıl yararlanmıştır? Bu durumun sanatçının üslubuna katkıları neler
                    olmuştur?
                 •   Pablo Picasso ve Van Gogh böyle bir çalışmayı yaparken sizce neyi hedeflemişlerdir?
                 •   Sanatçıların üretmiş olduğu eserlere bu tür çalışmaların ne gibi katkıları olmuştur?
                 •   Siz de sanat tarihinde usta olarak kabul edilen bir sanatçının bir eserini seçerek espri kopya-
                    sını yapınız. Çalışmanızda yağlı boya tekniği kullanınız.

                 Kullanılacak Malzemeler
                    50x70 cm ölçülerinde tuval, resim kalemi, silgi,  yağlı boyalar, fırçalar, bez veya sünger, tere-
                 bentin, sentetik tiner ve resim yağı.


























                     Görsel 1.44: Las Meninas,1656, Diego   Görsel 1.45: Las Meninas,1957, Pablo Picasso, Picasso Müzesi, Barselona
                       Velazguez, Prado Müzesi, İspanya





















                      Görsel 1.46: İki Dönüm Toprak Üzerinde Adam, 1866,   Görsel 1.47: İki Köylü, 1889, Van Gogh,
                      Jean-François Millet, Güzel Sanatlar Müzesi, Boston    Stedelijk Müzesi, Amsterdam




              32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39