Page 29 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 29

Hazırlık Etkinligi

              •   Sanat tarihinin farklı dönem sanatçılarına ait verilen görselleri inceleyerek hangi dönemlere ait
                  olabileceğini söyleyiniz (Görsel 1.32, 1.33, 1.34 ve 1.35).
              •   Sanatçıların eserlerinde biçim bozmayı nasıl kullandıklarını, benzerlik ve farklılıklarını düşü-
                  nerek, bu durumun kişisel anlatıma olan etki ve katkısı ile ilgili fikirlerinizi belirtiniz.
              •   Dönem özelliklerinin sanatçıların figür ve nesneleri yorumlama biçimlerine (deformasyonu na-
                  sıl kullandıkları), kişisel üsluplarına etkisi ile ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.
              •   Bilgi, algı, zaman, yaşanılan coğrafya gibi kavramların resimde kişisel üslup, biçim bozma ile
                  nasıl bir bağı olabilir?  Düşüncelerinizi söyleyiniz.





























                 Görsel 1.32: Crispin ve Scapin, 1858-60, Honore Daumier, Orsay Müzesi, Paris             Görsel 1.33: San Andrés ve San
                                                                                  Francisco, 1595,  El Greco,
                                                                                    Prado Müzesi, Madrid

































                      Görsel 1.34: Mavi At, 1911, Franz March,   Görsel 1.35: Mendil ile Ağlayan Kadın, 1937, Picasso,
                        Lenbachhaus Belediye Binası, Münih                Reina Sofia Müzesi, İspanya





                                                                                                          27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34