Page 24 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 24
1. ÜNİTE
ETKİNLİK
Çağdaş Türk resim sanatının “1914 Kuşağı” ressamlarından bazılarının eserlerine ait görseller aşağıda
verilmiştir (Görsel 1.27, Görsel 1.28, Görsel 1.29 ve Görsel 1.30). Verilen görselleri inceleyiniz. Görsellere
yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Verilen sanat eseri örneklerini plastik açıdan
inceleyerek ilk izlenimlerinizi söyleyiniz.
2. Işık, renk ve an kavramının kullanımı açısın-
dan incelediğiniz eserlerin empresyonist sa-
nat akımının genel özelliklerini yansıtıp yan-
sıtmadığını söyleyiniz.
3. 1914 Kuşağı ressamlarının birçoğu Sanâyi-i
Nefîse Mektebinden mezun olmuş, Avru-
pa’ya sanat eğitimi almak için gönderilmiştir. Görsel 1.27: Kağnı ve Köylüler, (?), Hüseyin Avni Lifij,
Almış oldukları sanat eğitiminin bu sanatçı- Resim Heykel Müzesi, Ankara
ların eserlerine etki ve katkıları ile ilgili neler
söyleyebilirsiniz?
4. 1914 Kuşağı ressamları aynı zamanda “Türk
empresyonistleri” olarak adlandırılır. Bu res-
samların eserlerini empresyonist sanat akı-
mının genel özelliklerini göz önünde bulun-
durarak inceleyiniz. Benzerlik ve farklılıkların
nedenleri ile ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.
Görsel 1.28: Kabataş İskelesinden Mavnalar, (?), Hikmet Onat,
Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul
Görsel 1.29: Rumeli Hisarı, (?), Ali Sami Boyar, Görsel 1.30: Ressamlar Grubu, 1921, Feyhaman Duran,
Özel Koleksiyon Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul
22

