Page 41 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 41

Hazırlık Etkinligi

                  1. Etkinlik
                  Theo van Doesburg’un sadeleştirme ve stilizasyon yoluyla soyut bir kompozisyona gidiş aşa-
              malarını (Görsel 1.64, 1.65, 1.66, 1.67 ve 1.68) sırasıyla ve dikkatle inceleyiniz.
              •   Sanatçı, eserlerini üretirken ne gibi sanatsal kaygılar yaşamıştır? Düşüncelerinizi belirtiniz.
              •   Sanatçının eserleri biçim açısından ne gibi değişimlere uğramıştır? Bu değişimlerin ifadeye
                  etkisi ve katkısı neler olmuştur? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
              •   Bilinen bir formun sanatçının yorumu ile aldığı şekli görme-algı, öz-biçim ilişkileri açısından
                  değerlendirerek düşüncelerinizi açıklayınız.
              •   Sanatçının yorumunun sanat eserlerine etkisi ve katkısı ile ilgili düşüncelerinizi ifade ediniz.
                  Bulgularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.






















                     Görsel 1.64: İnek, 1917, Theo van Doesburg,     Görsel 1.65: İnek, 1917, Theo van Doesburg,
                       Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu         Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu





















                    Görsel 1.66: İnek, 1917, Theo van Doesburg,     Görsel 1.67: İnek, 1917, Theo van Doesburg,
                     Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu         Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu

















                                            Görsel 1.68: İnek, 1918, Theo van Doesburg,
                                              Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu



                                                                                                          39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46