Page 41 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 41
Hazırlık Etkinligi
1. Etkinlik
Theo van Doesburg’un sadeleştirme ve stilizasyon yoluyla soyut bir kompozisyona gidiş aşa-
malarını (Görsel 1.64, 1.65, 1.66, 1.67 ve 1.68) sırasıyla ve dikkatle inceleyiniz.
• Sanatçı, eserlerini üretirken ne gibi sanatsal kaygılar yaşamıştır? Düşüncelerinizi belirtiniz.
• Sanatçının eserleri biçim açısından ne gibi değişimlere uğramıştır? Bu değişimlerin ifadeye
etkisi ve katkısı neler olmuştur? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
• Bilinen bir formun sanatçının yorumu ile aldığı şekli görme-algı, öz-biçim ilişkileri açısından
değerlendirerek düşüncelerinizi açıklayınız.
• Sanatçının yorumunun sanat eserlerine etkisi ve katkısı ile ilgili düşüncelerinizi ifade ediniz.
Bulgularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.64: İnek, 1917, Theo van Doesburg, Görsel 1.65: İnek, 1917, Theo van Doesburg,
Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu
Görsel 1.66: İnek, 1917, Theo van Doesburg, Görsel 1.67: İnek, 1917, Theo van Doesburg,
Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu
Görsel 1.68: İnek, 1918, Theo van Doesburg,
Christian Emil Marie Küpper Koleksiyonu
39