Page 44 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 44
Etkinlik
• Devlet sanatçımız Devrim Erbil’in ismi ile özdeş-
leşmiş, kendi üslubuyla yapmış olduğu resimlerini
(Görsel 1.75 ve 1.76), Şeker Ahmet Paşa (Görsel
1.77) ve Hoca Ali Rıza’nın (Görsel 1.78) resimleri
ile karşılaştırınız.
• Hoca Ali Rıza’nın resminde doğaya ve ağaca yak-
laşımları nasıl olmuştur?
• Şeker Ahmet Paşa’nın resminde doğaya ve ağaca
yaklaşımları nasıl olmuştur? Söyleyiniz.
• Devrim Erbil’in resimleri ile kendinden önce ya-
şamış, Türk resminin öncü ustalarından sayılan
Hoca Ali Rıza ve Şeker Ahmet Paşa’nın resimleri
arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları açıklayınız.
• Devrim Erbil’in eserlerini oluştururken yaşadığı
sanatsal kaygılarıyla ilgili düşüncelerinizi ifade Görsel 1.75: Ağaç, 2011, Devrim Erbil
ediniz.
• Devrim Erbil’in eserleri biçim açısından ne gibi
değişmelere uğramıştır, bu değişimlerin ifadeye
etkisi ve katkısı neler olmuştur? Düşüncelerinizi
söyleyiniz.
• Bilinen bir formun sanatçının yorumu ile aldığı
şekli; görme-algı, öz -biçim ilişkileri açısından de-
ğerlendirerek düşüncelerinizi belirtiniz.
• Sanatçının yorumunun sanat eserlerine etki ve
katkısı ile ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz. Bulgula-
rınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.76: Ağaç, Devrim Erbil
Görsel 1.77: Ormanda Oduncu, Şeker Ahmet Paşa, Görsel 1.78: Peyzaj, Hoca Ali Rıza
Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul
42