Page 48 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 48

Uygulama Etkinligi

                    Henri Matisse [Henri Matis, (Görsel 1.87)] ve Amedeo Modigliani’ye [Amadeo Modigliyani,
                 (Görsel 1.88)] ait görselleri dikkatle inceleyiniz.
                 •   Sanatçıların modellerini  tema (konu) doğrultusunda nasıl yorumladıklarını söyleyiniz.
                 •   Modellerde deformasyonların nerelerde ve ne şekilde (çizgi, renk vb.) uygulandığını açıklayınız.
                 •   Yapılan deformasyonların çizgi, renk tercihi, kompozisyon kurgusu gibi elemanlarla ilişkisini
                    söyleyiniz.
                 •   Farklı zaman ve mekânlarda yaşamış, aynı temayı işlemiş bu sanatçıları deformasyon ve
                    kişisel anlatım açısından karşılaştırarak benzerliklerini ve farklılıklarını ifade ediniz.
                 •   Kişisel anlatımın önemi ile ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz. Bulgularınızı arkadaşlarınızla pay-
                    laşınız.
                 •   Eserlerdeki gözlemlerinizi baz alarak bir aile yakınınızın portresini, akrilik veya yağlıboya tek-
                    niğini kullanarak çiziniz.

                 Kullanılacak Malzemeler
                    Tuval, resim kalemi, silgi, yağlı boyalar, fırçalar, bez veya sünger, terebentin, sentetik tiner,
                 resim yağı,akrilik boya, su kabı, altlık, kâğıt bant.

                    Henri Matisse

                    1869-1954  yılları  arasında  yaşa-
                 mış  olan  Fransız  ressam  Matisse;
                 parlak renkleri, güçlü anahatları, düz-
                 leştirilmiş  resimsel  alanlarıyla  hem
                 Fovizm’in  hem  de  modern  resmin
                 öncülerindendir.  Matisse,  resimlerini
                 modelinden  bağımsız,  hisleri  doğrul-
                 tusunda  tercih  ettiği  canlı  renklerle
                 boyar,  resmin  kendi  içindeki  uyumu-
                 nu hedeflerdi (Görsel 1.87). Matisse’e
                 göre renk ve biçim; formların dışında
                 başka  bir  mesaj  taşımalıydı.  Resmin
                 kendi içindeki sorunsalının doğal ger-
                 çekliğin ifadesine oranla daha önemli
                 olduğuna inanışı onun modern resmin
                 öncülerinden birisi olmasını sağladı.
                    “Matisse,  bilinçli  olarak  resimsel
                 alanı bir yüzey olarak algılamış fakat
                 üslubuyla resimlerine ilginç bir mekan-
                 sallık da kazandırmıştır. Renkleri öyle-
                 sine ayarlar ki renkler bir araya geldik-
                 lerinde  resme  olağanüstü  bir  derinlik
                 katar. ‘Sıcak ve soğuk kontrastları’ ile
                 renkli alanlar öne ve arkaya doğru ha-
                 reket  ettirilir;  böylece  resimde  hacim        Görsel 1.87: Yeşil Şerit, 1905, Henri Matisse,
                 yanılsaması yaratan bir renk ritmi olu-                Devlet Sanat Müzesi, Kopenhag
                 şur.






              46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53