Page 48 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 48

3. ÜNİTE



                 ETKİNLİK


               Görsellerde verilen natürmort örneklerini sanatsal öge ve ilkelerinin kullanılması açısından inceleyerek
               aşağıdaki soruları cevaplayınız.






















                  Görsel 3.8: Elma sepeti, 1893, Paul Cezanne,   Görsel 3.9: Elmalı natürmort, 1897-1898, Süleyman Seyyit Bey,
                        Chicago Sanat Enstitüsü, ABD                   Sakıp Sabancı Müzesi, İstanbul
































                      Görsel 3.8a: Ayrıntı (Elma sepeti, detay, 1893,   Görsel 3.9a: Ayrıntı (Elmalı natürmort, 1897-1898,
                      Paul Cezanne, Chicago Sanat Enstitüsü, ABD)  Süleyman Seyyit Bey, Sakıp Sabancı Müzesi, İstanbul)



               1.  Natürmortlarda  yer  alan  nesne  formlarının  sanatsal  ögelerle  ifade  edilmesinde  hangi  farklılıkları
                  görüyorsunuz?
               2.  Natürmortların  ayrıntılarında  ve  bütününde  formların  ifade  edilmesinde  hangi  ögelerin  öne
                  çıkmaktadır?
               3.  Natürmortların ayrıntılarında ve bütününde formların farklı ifade edilmesinin sebepleri neler olabilir?







    46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53