Page 48 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 48
3. ÜNİTE
ETKİNLİK
Görsellerde verilen natürmort örneklerini sanatsal öge ve ilkelerinin kullanılması açısından inceleyerek
aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Görsel 3.8: Elma sepeti, 1893, Paul Cezanne, Görsel 3.9: Elmalı natürmort, 1897-1898, Süleyman Seyyit Bey,
Chicago Sanat Enstitüsü, ABD Sakıp Sabancı Müzesi, İstanbul
Görsel 3.8a: Ayrıntı (Elma sepeti, detay, 1893, Görsel 3.9a: Ayrıntı (Elmalı natürmort, 1897-1898,
Paul Cezanne, Chicago Sanat Enstitüsü, ABD) Süleyman Seyyit Bey, Sakıp Sabancı Müzesi, İstanbul)
1. Natürmortlarda yer alan nesne formlarının sanatsal ögelerle ifade edilmesinde hangi farklılıkları
görüyorsunuz?
2. Natürmortların ayrıntılarında ve bütününde formların ifade edilmesinde hangi ögelerin öne
çıkmaktadır?
3. Natürmortların ayrıntılarında ve bütününde formların farklı ifade edilmesinin sebepleri neler olabilir?
46

