Page 53 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 53
DEFORMASYON
Görsel 3.19a: Ayrıntı [Dona Isabel de Requesens Portresi,
1518, Raffaello Santi (Rafaelo Santi), Louvre Müzesi, Fransa]
Raphaello Santi’i resimlerinde uyum, denge, güzel-
lik, mükemmellik aramış her düzeyde ideal olanı
yansıtmaya çalışmıştır. Resimlerinde genellikle poz
verir gibi hareketli ve durağan kadın ve erkek figür-
leri yer alır. Renkleri ve çizgileri kullanmada göster-
Görsel 3.19: Dona Isabel de Requesens Portresi, 1518, diği ustalık, sanatçılar tarafından uzun zaman örnek
Raffaello Santi (Rafaelo Santi), Louvre Müzesi, Fransa alınmasına neden olmuştur (Görsel 3.19a)
Maniyerizm Dönemi’nde ideal ve klasik olanın yerini, deformasyona uğramış figürler, abartılı ve orantısız
insan formları almıştır. Parlak ve canlı renkler yerini ışık ve renk oyunlarıyla süslenmiş soğuk ve mat renkle-
re, “ideal” olan yerini abartılı, havada uçuyor hissi veren orantısız figürlere bırakmıştır (Görsel 3.20).
Görsel 3.20: Gethsemane Bahçesindeki acı, 1590, El Greco (El Gıreko) Ulusal Galeri, Londra
51

