Page 53 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 53

DEFORMASYON
























                                                              Görsel 3.19a: Ayrıntı [Dona Isabel de Requesens Portresi,
                                                             1518, Raffaello Santi (Rafaelo Santi), Louvre Müzesi, Fransa]


                                                             Raphaello Santi’i resimlerinde uyum, denge, güzel-
                                                             lik,  mükemmellik  aramış  her  düzeyde  ideal  olanı
                                                             yansıtmaya çalışmıştır. Resimlerinde genellikle poz
                                                             verir gibi hareketli ve durağan kadın ve erkek figür-
                                                             leri yer alır. Renkleri ve çizgileri kullanmada göster-

               Görsel 3.19: Dona Isabel de Requesens Portresi, 1518,   diği ustalık, sanatçılar tarafından uzun zaman örnek
                Raffaello Santi (Rafaelo Santi), Louvre Müzesi, Fransa      alınmasına neden olmuştur (Görsel 3.19a)


            Maniyerizm Dönemi’nde ideal ve klasik olanın yerini, deformasyona uğramış figürler, abartılı ve orantısız
            insan formları almıştır. Parlak ve canlı renkler yerini ışık ve renk oyunlarıyla süslenmiş soğuk ve mat renkle-
            re, “ideal” olan yerini abartılı, havada uçuyor hissi veren orantısız figürlere bırakmıştır (Görsel 3.20).





































                          Görsel 3.20: Gethsemane Bahçesindeki acı, 1590, El Greco (El Gıreko) Ulusal Galeri, Londra



                                                                                                                  51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58