Page 52 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 52

3. ÜNİTE




































                              Görsel 3.17: Bir Gelincik Tarlası, 1783, Claude Monet (Klod Mone) , Orsay Müzesi, Fransa
               Ayrıca Claude Monet’in resminde, bir manzaranın izleyene nasıl huzur verebileceği, yatıştırıcı yumuşak ve
               canlı renkler, hafif çizgiler ve dengeli bir kompozisyonla ifade edilebileceği görülebilmektedir (Görsel 3.17).
               Resim sanatının başlangıcından günümüze geçirmiş olduğu evrelerin üslup özellikleri, bulundukları döne-
               min kültürüne göre şekillenmiştir. Örneğin Erken Rönesans ve Yüksek Rönesans Dönemi kültürlerinin resim
               sanatına olan etkisi üzerindeki değişimi Giotto'nun (Görsel 3.18) ve Raffaello Santi'nin (Görsel 3.19) eser-
               lerinde görülebilmektedir. Dönemlerin genel üslup özelliklerinin yanında dönem sanatçılarının bu üslup
               özellikleri paralelinde bireysel üsluplar oluşturmaya çalıştıkları da bilinmektedir.




















                                                                     Görsel 3.18a: Ayrıntı (Son Akşam Yemeği, 1303-1306,
                                                                            Giotto, Alte Pinakothek, Almanya)


                                                                   Giotto’nun  resim  sanatına  getirdiği  temel  ye-
                                                                   niliklerden biri, yüzünde duygusal ifadeler bu-
                                                                   lunan figürleri bilindik mekânlara yerleştirmesi
                                                                   ve sanki gerçek hayattan olayları anlatıyormuş
                     Görsel 3.18: Son Akşam Yemeği, 1303-1306, Giotto,   duygusunu vermesidir (Görsel 3.18a).
                               Alte Pinakothek, Almanya



    50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57