Page 56 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 56
3. ÜNİTE
Neşet Günal ve Neş'e Erdok’un
Eserlerinde İçerik-Form ilişkisi
Türk figür resminin önemli temsilci-
lerinden olan Neşet Günal’ın, resim-
lerinde içerik-form ilişkisini ustaca
kullandığı görülmektedir. Neşet Gü-
nal, Anadolu insanını konu edindiği
resimlerinde Anadolu’daki insan ya-
şantılarını resim diline dönüştürür-
ken nesne ve figürlerin formlarını da
doğa gerçeğinden ayırmış ve tema-
ya hizmet edecek şekilde yeniden Görsel 3.26: Oduncular, 1961, Neşet Günal, Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul
oluşturmuştur.
Görsel 3.26a: Ayrıntı (Oduncular, 1961, Neşet Günal, Görsel 3.26b: Ayrıntı (Oduncular, 1961, Neşet Günal,
Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul) Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul)
Örneğin figür ve nesnelerin ayrıntılarında ve bütününde yer alan
el, ayak formlarını yeniden yorumlamıştır. Formlarda sadeleşmeyi,
abartma yoluyla deformasyonu kullandığı, figür-nesne- form iliş-
kisi bağlamında temanın etkisini arttırdığı görülmektedir (Görsel
3.26, Görsel 3.26a ve Görsel 3.26b).
Türk figür resminin önemli temsilcilerinden bir diğeri olan Neş’e
Erdok'tur. Resimlerinde işlediği temaların yüzey organizasyonun-
da, figür ve nesneleri sadeleştirme, abartma yoluyla deforme ede-
rek anlatım dilinin etkisini arttırmayı amaçladığı, temalarını doğa
gerçeğinden kopararak yorumladığı, soyutlamaya doğru giden bir
yol izlediği gözlenmektedir (Görsel 3.27).
“Neşet Günal ve Neş’e Erdok’un Eserlerinde İçerik-Form
İlişkisi” ile ilgili pdf dosyasına soldaki karekoddan
ulaşabilirsiniz.
Görsel 3.27: Semai Erdok, 1981, Neş’e Erdok,
Özel Koleksiyon
54

