Page 56 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 56

3. ÜNİTE


               Neşet  Günal  ve  Neş'e  Erdok’un
               Eserlerinde İçerik-Form ilişkisi

               Türk figür resminin önemli temsilci-
               lerinden olan Neşet Günal’ın, resim-
               lerinde  içerik-form  ilişkisini  ustaca
               kullandığı görülmektedir. Neşet Gü-
               nal, Anadolu insanını konu edindiği
               resimlerinde Anadolu’daki insan ya-
               şantılarını  resim  diline  dönüştürür-
               ken nesne ve figürlerin formlarını da
               doğa gerçeğinden ayırmış ve tema-
               ya  hizmet  edecek  şekilde  yeniden   Görsel 3.26: Oduncular, 1961, Neşet Günal, Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul
               oluşturmuştur.

















                   Görsel 3.26a: Ayrıntı (Oduncular, 1961, Neşet Günal,   Görsel 3.26b: Ayrıntı (Oduncular, 1961, Neşet Günal,
                          Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul)               Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul)




                                                  Örneğin figür ve nesnelerin ayrıntılarında ve bütününde yer alan
                                                  el, ayak formlarını yeniden yorumlamıştır. Formlarda sadeleşmeyi,
                                                  abartma yoluyla deformasyonu kullandığı, figür-nesne- form iliş-
                                                  kisi bağlamında temanın etkisini arttırdığı görülmektedir (Görsel
                                                  3.26, Görsel 3.26a ve Görsel 3.26b).



                                                  Türk figür resminin önemli temsilcilerinden bir diğeri olan Neş’e
                                                  Erdok'tur. Resimlerinde işlediği temaların yüzey organizasyonun-
                                                  da, figür ve nesneleri sadeleştirme, abartma yoluyla deforme ede-
                                                  rek anlatım dilinin etkisini arttırmayı amaçladığı, temalarını doğa
                                                  gerçeğinden kopararak yorumladığı, soyutlamaya doğru giden bir
                                                  yol izlediği gözlenmektedir (Görsel 3.27).



                                                      “Neşet Günal ve Neş’e Erdok’un Eserlerinde İçerik-Form
                                                      İlişkisi”  ile  ilgili  pdf  dosyasına  soldaki  karekoddan
                                                      ulaşabilirsiniz.
               Görsel 3.27: Semai Erdok, 1981, Neş’e Erdok,
                         Özel Koleksiyon


    54
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61