Page 47 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 47
1.2.3. Biçim Bozma ve Sadeleştirme Yöntemiyle Soyutlama Çalışmaları
Hazırlık Çalısması
• Amedeo Modigliani (Amedeo Modigliyani) ve Pablo Picasso (Pablo Pikasso) ile ilgili bilgi ve
görsellerden oluşan bir dosya hazırlayınız.
• Fovizm ve kübizm sanat akımları ile ilgili bilgi ve görsellerden oluşan bir dosya hazırlayınız.
Dikkat Çekme
“Şekilleri sadeleştirdiğimiz ölçüde gerçeğe yaklaşmış oluruz.”
EFLATUN (Ş. Bigalı, Resim Sanatı, s.68, iş Bankası Yay., 1999)
Hazırlık Etkinligi
Pablo Picasso’nun boğa anatomisi üzerinden çizgi ve form araştırmalarıyla soyutlamaya va-
ran sonucu, aşamalı olarak verilen görselleri (Görsel 1.83, 1.84, 1.85 ve 1.86) dikkatle inceleyiniz.
• Hazırlık çalışmasında yaptığınız araştırmanızı göz önüne alarak, Pablo Picasso’nun Pembe
Dönem’i ile Görsel 1.83, 1.84, 1.85 ve 1.86’deki resimlerini karşılaştırınız. Benzerlik ve farklı-
lıklarını söyleyiniz.
• Pablo Picasso’nun Mavi Dönem’i ile Görsel 1.83, 1.84, 1.85 ve 1.86’deki resimlerini karşılaş-
tırarak benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.
• Zamanla Picasso’nun eserleri üslupsal ve ifadesel açıdan değişime uğramış mıdır? Düşün-
celerinizi söyleyiniz.
• Picasso’nun bu biçimsel kaygıları dünya resim sanatına etki etmiş midir? Nasıl? Düşünceleri-
nizi söyleyerek bulgularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.83: Boğa 3, 1945, Picasso, Görsel 1.84: Boğa 7, 1945, Picasso,
Güzel Sanatlar Müzesi, Boston Güzel Sanatlar Müzesi, Boston
Görsel 1.85: Boğa 9, 1946, Picasso, Görsel 1.86: Boğa 11, 1946, Picasso,
Güzel Sanatlar Müzesi, Boston Güzel Sanatlar Müzesi, Boston
45