Page 62 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 62
GENEL SANAT TARİHİ
DERS İÇİ ÇALIŞMA Aşağıda gerçekçilik akımının özelliklerini yansıtan 2.5 ve 2.6 numaralı görselleri oran-
orantı, ışık-gölge, renk, figür ile perspektif özelliklerini dikkate alarak inceleyiniz ve
görsellerin benzer yönlerini verilen boşluğa yazınız.
Görsel 2.5: Köyün Genç Kızları, Gustave Courbet, 1851-1852, Görsel 2.6: Sodom’un Yakılması, Camille Corot, 1843,
Metropolitan Müzesi, New York Metropolitan Müzesi, New York
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
SIRA SİZDE Gerçekçilik akımını temsil eden sanatçıların tablolarından bir sunum hazırlayarak
sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
SANATSAL ÖZGÜRLÜK VE
2.2 GELENEKSEL SANATTAN KOPUŞ
Modernizmin Ortaya Çıkışı
Aydınlanma Çağı, Fransız İhtilali ve Sanayi Devrimi; Avrupa’nın ekonomi, bilim, sanat yaşamını ve sosyal
hayatı derinden sarsmış; sanatsal ve toplumsal anlamda gelenekten kopuşu temsil eden modernizmin orta
çıkışında etkili olmuştur.
Doğu Roma İmparatorluğu’nun Hıristiyanlığı kabul etmesinden itibaren imparatorluğun sanatı,
felsefesi ve edebiyatı yeni dinin ilham kaynağı olmuştur. Orta Çağ’da Hristiyanlığın hüküm sürdüğü tüm
devletlerde sanatın konusu din temelli devam etmiştir. Özellikle İbn Rüşd’ün Antik Dönem yapıtlarını
tekrar ele alması bu eserlerin Latinceye çevrilmesi ile Avrupa’da Rönesans hareketleri başlamıştır.
60