Page 62 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 62

GENEL SANAT TARİHİ

          DERS İÇİ ÇALIŞMA     Aşağıda  gerçekçilik  akımının  özelliklerini  yansıtan  2.5  ve  2.6  numaralı  görselleri  oran-
                               orantı,  ışık-gölge,  renk,  figür  ile  perspektif  özelliklerini  dikkate  alarak  inceleyiniz  ve
                               görsellerin benzer yönlerini verilen boşluğa yazınız.





















          Görsel 2.5: Köyün Genç Kızları, Gustave Courbet, 1851-1852,  Görsel 2.6: Sodom’un Yakılması, Camille Corot, 1843,
          Metropolitan Müzesi, New York                 Metropolitan Müzesi, New York
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


          SIRA SİZDE           Gerçekçilik  akımını  temsil  eden  sanatçıların  tablolarından  bir  sunum  hazırlayarak
                               sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.



                                              SANATSAL ÖZGÜRLÜK VE
                          2.2           GELENEKSEL SANATTAN KOPUŞ



          Modernizmin Ortaya Çıkışı

          Aydınlanma Çağı, Fransız İhtilali ve Sanayi Devrimi; Avrupa’nın ekonomi, bilim, sanat yaşamını ve sosyal
          hayatı derinden sarsmış; sanatsal ve toplumsal anlamda gelenekten kopuşu temsil eden modernizmin orta
          çıkışında etkili olmuştur.
          Doğu  Roma  İmparatorluğu’nun  Hıristiyanlığı  kabul  etmesinden  itibaren  imparatorluğun  sanatı,
          felsefesi ve edebiyatı yeni dinin ilham kaynağı olmuştur. Orta Çağ’da Hristiyanlığın hüküm sürdüğü tüm
          devletlerde sanatın konusu din temelli devam etmiştir. Özellikle İbn Rüşd’ün Antik Dönem yapıtlarını
          tekrar ele alması bu eserlerin Latinceye çevrilmesi ile Avrupa’da Rönesans hareketleri başlamıştır.


          60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67