Page 95 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 95

MODERNİZM VE SANATTA YENİLİKLER

            DERS İÇİ ÇALIŞMA      Aşağıda  Emile  Nolde’nin  “Hayatın  Renkleri”  adlı  çalışmasına  ait  3.36  numaralı
                                  görselden  faydalanarak  dışavurumculuk  akımının  özelliklerini  verilen  boşluğa
                                  yazınız.





























            Görsel 3.36:  Hayatın Renkleri, Emile Nolde, 1920, Ulusal Galeri, İskoçya


            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

            SIRA SİZDE            Dışavurumculuk (ekspresyonizm) akımını temsil eden sanatçıların tablolarından
                                  oluşan bir sunum hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


                               3.2                   SOYUT SANAT AKIMLARI




            Soyut  sanat  XX.  yüzyıl  modernizminin  başlıca  ifade  biçimi  olmuştur.  XIX.  yüzyılın  sonunda
            izlenimcilerle birlikte başlayan soyut sanat eğilimleri, sanatçıların görünen dünyanın gerçekliğinden
            aşama aşama kopuşunu da beraberinde getirmiştir. Tek bir sanatçı ya da akıma özgü olmayan bu
            kopuş; dış gerçekliğin yerine sanatın kendi öz gerçekliğini koyan böylece renk, çizgi, şekil, espas gibi
            konulara odaklanan çok sayıda sanatçıyla birlikte gerçekleşmiştir. XX. yüzyılın başlarına tarihlenen
            akımlar  soyutlamayı  genel  bir  eğilim  olarak  benimsemiş,  soyutlama;  mimarlık,  süsleme,  dekor,
            kostüm ve  heykeltıraşlık gibi alanlarda kendini göstermiştir. Modernizmin içinde önemli bir yer tutan
            soyut sanat akımları zamanla yaratıcı yönünü kabul ettirmiştir.



                                                                                                    93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100