Page 95 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 95
MODERNİZM VE SANATTA YENİLİKLER
DERS İÇİ ÇALIŞMA Aşağıda Emile Nolde’nin “Hayatın Renkleri” adlı çalışmasına ait 3.36 numaralı
görselden faydalanarak dışavurumculuk akımının özelliklerini verilen boşluğa
yazınız.
Görsel 3.36: Hayatın Renkleri, Emile Nolde, 1920, Ulusal Galeri, İskoçya
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
SIRA SİZDE Dışavurumculuk (ekspresyonizm) akımını temsil eden sanatçıların tablolarından
oluşan bir sunum hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
3.2 SOYUT SANAT AKIMLARI
Soyut sanat XX. yüzyıl modernizminin başlıca ifade biçimi olmuştur. XIX. yüzyılın sonunda
izlenimcilerle birlikte başlayan soyut sanat eğilimleri, sanatçıların görünen dünyanın gerçekliğinden
aşama aşama kopuşunu da beraberinde getirmiştir. Tek bir sanatçı ya da akıma özgü olmayan bu
kopuş; dış gerçekliğin yerine sanatın kendi öz gerçekliğini koyan böylece renk, çizgi, şekil, espas gibi
konulara odaklanan çok sayıda sanatçıyla birlikte gerçekleşmiştir. XX. yüzyılın başlarına tarihlenen
akımlar soyutlamayı genel bir eğilim olarak benimsemiş, soyutlama; mimarlık, süsleme, dekor,
kostüm ve heykeltıraşlık gibi alanlarda kendini göstermiştir. Modernizmin içinde önemli bir yer tutan
soyut sanat akımları zamanla yaratıcı yönünü kabul ettirmiştir.
93