Page 100 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 100
GENEL SANAT TARİHİ
DERS İÇİ ÇALIŞMA Aşağıda dadaizm akımı sanatçılarına ait 3.43 ve 3.44 numaralı görselleri inceleyerek
ve akım hakkındaki bilgilerinizi kullanarak akımın sanat anlayışını verilen boşluklara
yazınız.
Görsel 3.43: Yelkenliler, Raoul Dufy, 1934, Özel Koleksiyon Görsel 3.44: At Sırtında Kessler Ailesi, Raoul Dufy, 1932, Tate Modern
Müzesi, Londra
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kelimeleri sürükle et-
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kinliğine ulaşmak için
karekodu cihazınızla
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . okutunuz.
Metafizik Akım
Felsefede fizik ötesi anlamına gelen metafizik aynı zamanda "maddenin ötesi, varlığın son temeli, özü ve anlamı
üzerine öğretiler" anlamını da taşımaktadır. 1917 yılında İtalyan ressamlar Carlo Carra (Karlo Karra) ve Giorci de
Chirico (Ciorgio de Şiriko) tarafından başlatılan ve 1920’li yılların sonuna kadar etkisini sürdüren sanat akımıdır.
Metafizik gelecekçilik (fütürizm) akımının dinamizmine tepki olarak ortaya çıkmıştır.
Akımın önde gelen sanatçıları arasında; Giorgio de Chirico (1888-1978), Giorcio Morandi (Ciorcio Morandi)
(1890-1964) ve Carlo Carra (1881-1917) bulunmaktadır.
Metafizik akımın özellikler arasında;
• Düş ve bilinçaltı izlenimlerini, savaşın getirdiği yalnızlık ve huzursuzluğu yansıtması,
• Perspektifte abartılı sonsuzluk görülmesi, boş meydanların sadece bir insan figürü ile resmedilmesi,
• Hareketsiz ve yüzsüz insan figürlerinin resmedilmesi,
• Resimlerde solgun bir ışık, soğuk, gri ve kahverengi renklerin kullanılması bulunmaktadır.
98