Page 104 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 104

GENEL SANAT TARİHİ

          SIRA SİZDE           Gerçeküstücülük  (sürrealizm)  akımını  temsil  eden  sanatçıların  tablolarından
                               oluşan bir sunum hazırlayarak sınıfta sununuz.



          DERS İÇİ ÇALIŞMA     Aşağıda  gerçeküstücülük  akımının  özelliklerini  yansıtan  3.50  ve  3.51  numaralı
                               görselleri  inceleyiniz.  Gerçeküstücülük  akımında  ışık,  renk,  kompozisyon  ve  figür
                               kullanımı açısından görsellerde hangilerinin kullanıldığını verilen boşluğa yazınız.



























          Görsel 3.50: Hoffmanesk Sahne, Paul Klee,1921, Modern Sanatlar Müzesi,   Görsel 3.51: Dünyanın Doğumu, Joan Miro, 1925, Modern Sanatlar Müzesi,
          New York                                      New York

          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



          Bauhaus Okulu

          Almanya’da II. Dünya Savaşı öncesi sanat eğitimi için kurulan Bauhaus Okulu endüstriyel ürünlerin estetik
          kaygı ile üretilmesi ve sanatın günlük hayatın içine girmesini amaç edinmiştir. Okulda resim, heykel ve mimari
          bölümleri açılmış ve bu okulda uygulanan temel sanat eğitimi dersi günümüzde sanat eğitimi veren okulların
          programlarının hazırlanmasında etkili olmuştur. Okul, döneminde etkili olan birçok sanatçının ders verdiği yer
          olmuştur. Bu okulda eğitim gören birçok öğrenci, bazı sanatçıların atölyelerinde uygulamalı atölye dersleri
          almıştır.  Okulda  ders  veren  Wassily  Kandinsky’nin  “Noktadan  Çizgiye  ve  Düzleme”  adlı  eseri  çağdaş  sanat
          eğitimleri için standart bir kaynak olmuştur.

          Bauhaus  Okulunda  ders  veren  ünlü  sanatçılar  arasında;  Paul  Klee,  Le  Courbusier  (Lö  Korbiser)  Lyonel
          Feininger (Lyonel Fyninger) (1871-1956), Oscar Schlemmer (Oskar Şilemmer) (1888-1943 ) Hannes Meyer (Hans
          Meyer) (1889-1954) bulunmaktadır.
          Bauhaus Okulunun sanat anlayışı arasında;
          •   Sanat ile endüstri üretimini birleştirmek,
          •   Yaratıcılığı ve faydacılığı ön plana çıkarmak,
          •   Sanatı günlük hayatla birleştirmek,
          •   Nesnelerin de sanatsal ve estetik olduğunu kabul etmek,
          •   Sanat eğitimi ve eğiticilerini buluşturmak bulunmaktadır.



          102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109