Page 18 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 18

1. ÜNİTE
          20. yüzyıldan itibaren dinin sanat eserleri üzerindeki etkisi zayıflamış, heykel de kalıcılığa daha az önem veril-
          miş, teknolojik ve bilimsel ge lişmelerin sonucunda farklı malzemelerle yeni sanat eserleri üretilmiş, çok çeşitli
          malzeme ve alet kullanabilen sanatçılar modelasyon ve yontunun ötesinde inşacı bir tavırla mühendis gibi
          çalışmaya başlamıştır. Günümüzde mimari ve heykel disiplinleri arasındaki etkileşim ve yeni yaklaşımlardan
          dolayı mimari “bina heykeltıraşlığı” olarak da adlandırılmıştır (Görsel 1.4).











































          Görsel 1.4: Changsha Meixihu (Çankşa Meşihu) Uluslararası Kültür ve Sanat Merkezi (kuş bakışı görünüm), 2011, Mimar Zaha
          Hadid (Zaağha Hadîd), Changsha, Çin

          Mimari uygulamalar ve seramik uygulamalarında işlevsel yönü ağır basan tasarımların ortaya koyulması, heykelde
          ise sanatsal yorum ve üslubun ön planda tutulması heykeli seramik ve mimariden ayırmıştır. Günümüzde seramik
          sanatı işlevsel yanını kaybederek temel formlarıyla heykele daha yakın hâle gelmiştir (Görsel 1.5, 1.6).




















                   Görsel 1.5: Hayat Ağacı, 2006, S. Sibel Sevim, ?, ?  Görsel 1.6: İkarus, 2007, Mustafa Tunçalp, ?, ?




          16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23