Page 87 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 87

2. Ünite




                  Postmodernizm, 1960 sonrasında Pop Sanat akımı ile ortaya çıkan fikir, ekonomi, sanat gibi birçok alanda Mo-
               dernizm’den kopuşu ifade eden dönemdir. Bir akım olmaktan çok eleştirel bir tutum olarak değerlendirilmektedir.
               Postmodern eserler, bir kuram dahilinde değil kuralsızlığın oluşturduğu anlayışla tasarlanmaktadır. Postmodern
               heykel, figüratif formda olan ya da kaide üzerinde dikey duran bir eser değildir. Yatay, ters konumda ya da yerde
               durabilmektedir. Klasik malzemelerle değil hazır nesnelerle hatta çürüyen, bozulan malzemelerle oluşturulmak-
               tadır. Çevresiyle ve izleyiciyle etkileşim içinde olan, süreç içinde algılanan, tekrarlanamayan, alınıp satılmayan, bir
               kerelik olan, kalıcı olmayan, içinde eleştiri ve karşıt görüşler barındıran formlar postmodern düşünceye sahiptir.
               Koreli heykeltıraş Seo Young Deok’un çalışmaları bu anlayışla yapılmış çalışmalardır. Endüstriyel malzemeler tü-
               keten insanın teknoljiye olan tutsaklığını ve yabancılaşmasını, metalin soğukluğu ile vermeye çalışmıştır. Zincirin
               her parçası bir insan hücresini temsil etmektedir (Görsel 2.24).




































































               Görsel 2.24: Venüs, Young Deok Seo, 2016, Güney Kore






             84
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92