Page 14 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) 12
P. 14

1.  26 ve 27. sayfalarda dönemin çalgı tekniklerine uygun dizi çalışmaları verilmiştir.
 Bu dizileri önce çalgınızla bireysel olarak sonra da grup çalışması yaparak seslen-
 diriniz.  Bu  çalışma  sırasında  arkadaşlarınızla  birbirinize  saygılı  davranmaya  özen
 gösteriniz.
 BAROK DİZİLER
 MAJÖR TONLAR  MİNÖR TONLAR
 Do  œ =  la  Öğrencilerin eser seslendirme-                                             1. ÜNİTE
 3 =  œ œ œ œ œ œ œ  =  œ =
 % 3  œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ∀ œ∀ œ  œ œ œ œ œ œ œ  lerine yönelik egzersiz çalış-
 malarını kapsayan bölümdür.
 Fa  re
 =
 =
 % α  œ œ œ œ œ œ œ œ œ =  œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œµ œ∀ œ œ =  œ µ œα œ œ œ œ œ
 =  =  =  =                                                           ORKESTRA MÜZİĞİNDE
 Siα  sol  =  =
 α = =  =  =  = =  = =  =  =  =  =  œ =  œ œ =
 % α  œ œ œ œ œ
 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œµ œ∀ œ                                  BAROK DÖNEM
 Mi α  do
 =  =  =
 α  = œ œ œ − œ − œ =  œ œ − œ −  =  =
 % α α  œ œ œ œ −  œ œ œ − œ − œ œ œ − − œ œ œµ œµ œ − œ œα œα − œ œ œ œ − œ −
 −
 −
 −
 =
 La α  fa  =  =
 α α  =  = œ − − =  =  œ œ œ œ − œµ − œµ = œ œ − − =
 œ
 % α α  œ œ œ  œ œ œ œ − − œ œ œ − −  œ α œα œ œ œ − œ œ
 −
 œ − − œ œ œ œ − −
 Kontrol Listesi
 Re α  si α  œ œ =
 α α  =  = =  œ œ =  œ œ =  œ œ       Bu form, eser formlarını ve özelliklerine uygun seçilen eserleri değerlendirmek amacı ile
 hazırlanmıştır. Her bir ölçütü okuyarak Evet ya da Hayır seçeneklerine (x) işareti koyunuz.
 % α α α  œ œ œ œ œ œ œ = œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œµ œµ œ
 œ − = =  =  =  =
 − =  =
 ÖLÇÜTLER  EVET  HAYIR
 Eserlerde partimi bireysel olarak çalabildim.
 Eserlerde partimi grubumla çalabildim.
 Eseri orkestraya uyum sağlayarak çalabildim.
 26
 Verilen eserleri form özelliğine göre çalabildim.
 Verilen eserleri hız ve nüans terimlerine uygun çalabildim.
 Eserleri dönem özelliklerine uygun çalabildim.
 Barok Dönem bestecilerinden örnek eser çalabildim.
 ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜ
 1.   Bu çalışmada neler öğrendim?
 Öğrencilerin ünite içindeki
 eserleri   uyguladıktan sonra   2.   Bu çalışmalarda nerelerde zorlandım?
 kendilerini değerlendirdikleri
 bölümdür.
 Not: Değerlendirme sonunda “Hayır” şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz.
 Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “Evet” ise
 bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
 Cümleler doğrudur sen doğru isen, doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
                                YUNUS EMRE
 64
 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 A)  Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü/sözcükleri yazınız.
 1.  Solo çalgının orkestra eşliğinde icrasına ….……………….. denir.
 2.  Libretto adı verilen bir tür tiyatro metni üzerine çalgı müziği eşliğinde, sahnede oynanmak amacıyla
 bestelenmiş eserlere ………..………….. denir.
 3.  Müzikle tiyatroyu birleştiren ……............, Barok Dönem’in en önemli ve sayılı İngiliz bestecilerindendir.
 4.  Aşağıdaki eserlerin hangi bestecilere ait olduğunu tespit ederek eşleştiriniz ya da parantez içine
 doğru şıkkı yazınız.
 A)  Bach  (.....) Su Müziği
 B)  Vivaldi  (.....) Kibarlık Budalası    KAVRAMLAR         ÜNİTE KONULARI
 C)  Handel  (.....) Brandenburg Konçertoları
 Ç)  Monteverdi  (.....) Orfeo Operası
 D)  Lully  (.....) Mevsimler
 B)  Aşağıda verilen ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek yanlış olduğunu düşündü-
 ğünüz ifadelerin doğrusunu/yanlış olma sebebini noktalı yerlere yazınız.
 5.  Purcell, dönemin sayılı İngiliz bestecilerindendir. (Doğru/Yanlış)  Öğrencilerin ünite ile ilgili öğren-      1.  Barok Dönem  1.1.  Barok Dönem Eserleri
    ..................................................................................................................................................................  diklerini farklı soru çeşitleri ile
                                                     1.2.  Barok Dönem Bestecileri
 6.  Brandenburg Konçertoları, Vivaldi’ye aittir. (Doğru/Yanlış)
    ..................................................................................................................................................................  ölçmeyi amaçlayan bölümdür.
                                                     1.3.  Barok Dönem Eserleri Seslendirme
 7.  Süit, çalgısal müziğin biçimlerinden  değildir. (Doğru/Yanlış)
    ..................................................................................................................................................................

 8.  Barok müzik; sık sık ton değiştirmesi, uyuşumsuz ve karmaşık armonik yapısı olan bir müziktir. (Doğru/
 Yanlış)
    ..................................................................................................................................................................

 9.  Eserlerdeki ana amaç, dramatik anlatımı müziğe katmaktır. (Doğru/Yanlış)
    ..................................................................................................................................................................

 10. Barok Dönem eserlerinde zıtlıklar kullanılmıştır. (Doğru/Yanlış)
    ..................................................................................................................................................................
 11.  Alman Antonio Stradivari; keman, viyola ve çello yapım ustasıdır. (Doğru/Yanlış)
    ..................................................................................................................................................................
 12. Barok Dönem’de modülasyon önemli bir yere sahiptir. (Doğru/Yanlış)
    ..................................................................................................................................................................
 65
 12                                                                                                     13
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19