Page 153 - TÜRK İSLAM MUSİKİSİ 12
P. 153

TERİMLER SÖZLÜĞÜ


               -Y-
               Yürük  semai:  Klasik  Türk  müziğinde  küçük  usul.  İki  semai  usulünün  birbirine  eklenmesiyle
               meydana getirilmiştir. Genellikle 6/8’lik mertebede yazılmaktadır.

               -Z-
               Zaviye: Bir şeyhin yönetiminde tasavvuf eğitiminin verildiği mekân.
               Zikir: Kelime anlamı "anma, anılma" olan zikir, aynı zamanda çeşitli tarikatların ibadet amaçlı
               törenlerine verdikleri isimdir.
               Zilhicce: Ay takviminin on ikinci ayı; kurban ayı.
               Zilkade: Ay takviminin on birinci ayı.




                                                  KAYNAKÇA


               •AK, A. Ş. (2011). Türk Din Musikisi. Ankara: Akçağ Yayınları.
               •AKDOĞAN, B. (1999). İslam Açısından Musiki. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
                C:39, s. 1-2.
               •AKDOĞAN, B. (2003). Türk Din Musikisinin Anadolu'da Doğuşu ve Tarihi Seyri Hakkında
                Bazı Mülahazalar. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi C:44, s. 345-371.
               •AKPINAR, H. (2018). Tekke Musikisinde Veysel Karâni. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
                Dergisi S:40, s. 236-254.
               •ALTINÖLÇEK, H. (2002). Türk Tıbbında Müzikle Tedavi. Yeni Türkiye Dergisi S.57, s. 1345.
               •ARSLAN, F. (2005). Safiyyüddîn Abdülmümin el-Urmevî'nin er-Risâletüş-Şerefiyye'sinde Mû-
                sikî Matematiği. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, s. 267-304.
               •ARTUN, E. (2002). Türklerde İslamiyet Öncesi İnançSistemleri-Öğretiler-Dinler. Adana: Çu-
                kurova Üniversitesi .
               •ATEŞ, E. (2017). Türk Din Musikisi. İstanbul: Rağbet Yayınları.
               •AYDEMİR, Y. (2002). Türk Edebiyatında Kaside. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
                S:22, s. 133-168.
               •BARKÇİN, S. Ş. (2019). 40 Makam 40 Anlam. İstanbul: Ketebe Yayınları.
               •CANÇELİK, A. (2013). Divan Şiiri-Osmanlı Klasik Musikisi İlişkisi ve 18. Yüzyıl Divan Şiirin-
                den Örnekler. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiyat Mecmuası C:23 S:2.

               •ÇETİN, A. (1998). Kur’an Kıraatında Musikinin Yeri. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi C:7
                S:1.
               •ÇETİNKAYA, Y. (2014). Müzik ve Kimlik: Türk Müziği Türk Kimliği. Yeni Türkiye Türk Musi-
                kisi Dergisi S:57 , s. 23.
               •DAVUTOĞLU, A. (1989). Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi. İstanbul: Şifa Yayınları.
               •DEMİR, A. (2016). Türk-Arap Müziğinde Etkileşim ve Müşterek Unsurlar C:22 S:86. Uluslara-
                rası Kıbrıs Üniversitesi.





                                                                                                         151
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158