Page 92 - TÜRK İSLAM MUSİKİSİ 12
P. 92
B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanlarına "D", yanlış olanlarına "Y" yazınız.
1. (.....) Kur'an'ı Kerim tilaveti, Türk İslam musikisinde cami musikisi formlarından biri olarak
kabul edilir.
2. (.....) Dinî musiki; Türk musiki geleneğindeki mehter, saray musikisi, tekke musikisi ve halk
musiki türleriyle etkileşime girmiştir.
3. (.....) Sabah ezanı rast ve hicaz; öğle ezanı saba ve dilkeşhaveran makamlarında icra edilir.
4. (.....) Türk İslam musikisinde tesbih formu, kelimelerin veya cümlelerin ilahi formda
zikredilerek bestelenmesiyle oluşturulan eserlerdir.
5. (.....) Hatip Zakiri Hasan Efendi tarafından durak evferi usulünde bestelenen miraciyeler,
günümüze kadar ulaşmıştır.
6. (.....) Cami geleneğinde namazdan sonra imamın mihrap bölgesinde okuduğu aşrışerife
mihrabiye adı verilir.
7. (.....) Tekbir, hac ve umre ziyareti sırasında ihrama girildikten sonra Kâbe'de ve Arafat’a
giderken ritmik bir kalıp çerçevesinde toplu veya bireysel olarak okunur.
C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru ifadeleri yazınız.
1. Farz namazı vaktinin geldiğini duyuran ve günde beş defa okunan Arapça çağrıya
__________ denir.
2. Musikimizin en muhteşem eseri olarak kabul edilen Segâh tekbir __________ __________
tarafından bestelenmiştir.
3. Muhammediyeler; __________, yaratılışı, cenneti, cehennemi, mahlûkatı, __________ ve
Havva’nın yaratılışını ve yeryüzüne inmelerini konu alan manzum eserlerdir.
4. Türk edebiyatında günümüze ulaşan bestelenmiş miraciye yalnızca __________ __________
’nin miraciyesidir.
5. Türk İslam kültüründe Türkçe yazılan ve en sık okunan mevlit, __________ _________’e
ait Vesiletü’n-Necat adlı eserdir.
D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi Mevlit merasiminde yer almaz?
A) Duahanlar
B) Tevşihhanlar
C) Aşirhanlar
D) Bahirhanlar
E) Mevlithanlar
90