Page 22 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA | 9
P. 22
Bağlamanın Tarihsel Gelişimi 1
• Bağlama Düzeni Akordu
Bağlama düzeni olarak adlandırılan bu akort sistemini uygularken alt, orta ve üst tel grupları,
düzenin kurallarına uygun şekilde aşağıdaki şemayı takip etmelidir: Tel grupları kendi içerisinde
doğru bir şekilde ayarlanarak çalmaya hazır hâle getirilmelidir.
Bağlama düzeni akort sisteminde birinci tel ( ) olan alt tel grubu
1
boşta tınlatıldığında “re” sesi, ikinci tel ( ) grubu olan orta tel boşta
2
tınlatıldığında “sol” sesi, üçüncü tel ( ) olan üst tel grubu boşta
3
tınlatıldığında “la” sesi olarak adlandırılır.
Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak ya da aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi
olarak ulaşabilirsiniz.
https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=dfd844a545d98ddd2073a507f847876f&re-
sourceType=1&resourceLocation=2
Alt tel Orta tel Üst tel La
Sol
Re
Etkinlik 1
Bozuk düzen hakkında bilgi edinerek, aşağıdaki şemaya akort sistemini yazıp porte üzerinde
gösteriniz.
Etkinlik 2
Müstezat düzeni hakkında araştırma yapınız. Bulduğunuz bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız.
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Etkinlik 3
Bağlamada bildiğiniz akort (düzen) sistemlerinin isimlerini aşağıdaki boşluğa yazınız.
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
21