Page 10 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 10
BİLGİ VE BECERİ BÜTÜNLÜĞÜNDE ÖĞRENEN OKUL KÜLTÜRÜ
Bir rehber ve Bütün üyeler
kolaylaştrc Ortak bir arasnda bir İşbirlikli karar
olarak çalşan amaç güven duygusu verme için
hizmetkâr bir ve sayg açk bir çevre
lider
Noe (1999)’ye göre ise öğrenen kurumların temel özellikleri:
• Sürekli öğrenme: Personel bilgiyi paylaşmalı ve çalıştığı kurumu bilgi elde etme ve yeni
bilgi yaratmanın bir aracı olarak değerlendirmelidir.
• Bilgiyi paylaşma: Bilgi paylaşımı için yeni sistem ve stratejiler işe koşulmalıdır.
• Eleştirel düşünme: Çalışanlar yeni üretim yöntemleri geliştirme konusunda çalışmalı ve
kişiler arası bir geri bildirim süreci aktif bir şekilde işe koşulmalıdır.
• Esneklik ve deneyimlerin desteklenmesi: Çalışanlar, risk almakta ve yenilikler ortaya koy-
ma konusunda özgür olmalıdır.
• Personele destek sağlama: Çalışanlara, çalışmaları ve kendilerini geliştirebilmeleri için
uygun bir ortam sunulmalıdır.
Bireysel beceriler ve uzmanlık “sürekli olarak kişisel vizyonun derinleştirilmesi ve be-
cerilerin geliştirilmesi” olarak tanımlanmaktadır. Bu özellik, kurumların her bir çalışanının
yeteneklerini ve becerilerini ortaya koyabilmesi için onları desteklemesini içine almaktadır.
Töremen (2001) kurumların neden öğrenen kurumlara kendilerini dönüştürmeleri gerektiği
ile ilgili faktörleri açıklamıştır:
• En iyi performansa ulaşma ve rekabette önde olma amacı,
• Kurumsal ilişkileri derinleştirme çabaları,
• Geride kalmayı önlemek için niteliği artırma çabası,
• Riskleri ve farklılıkları anlama kaygısı,
• Yenilik amacı,
• Personelin niteliğini artırma gayesi,
10