Page 164 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 164

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10  (Anı) Ders Planı Örneği


                 Süre: 80 dk.
                 Değerlendirme bölümünde anı ünitesi ile ilgili öğrenilen kazanımları ölçmek için kavram haritası çalışması,
                 numaralandırılmış kutucuk, eşleştirme, doğru / yanlış soruları, kısa cevaplı sorular, Türk Dili ve Edebiyatı 10
                 Ders Kitabı'ndaki Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları sınıf içinde yapılır / çözülür. Öğrencilerin öğren-
                 diklerini pekiştirmeleri için Çalışma Defteri etkinlikleri, OGM Materyal ve ODSGM kazanım testleri öğrencilere
                 ödev olarak verilir. Bu çalışmalarda eşleştirme, boşluk doldurma, yapılandırılmış grid, kısa cevaplı, açık uçlu
                 ve çoktan seçmeli test maddeleri kullanılır.
                 Değerlendirme 1




                                                                                         Kök Türk
                      yaşanmışlık                                                        Kitabeleri
              7-DEĞERLENDİRME  Tabsıra                                        Eş anlamlısı      hatıra









                     Babürnâme                            ANI                            izlenim






                     I. kişili anlatım                                                    Anabasis






                 Öğretmen, yukarıdaki kavram haritasını etkileşimli tahtaya yansıtır; öğrencilerden kavram haritasındaki boş-
                 lukları tamamlamasını ister.






               Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı’na göre bireysel farklılıklar gerçeğinden dolayı bütün öğren-
               cileri kapsayan genel geçer tek tip bir ölçme ve değerlendirme yönteminden söz etmek uygun değildir. Öğrencinin aka-
               demik gelişimi tek bir yöntemle veya teknikle ölçülüp değerlendirilmez. Bu sebeple ölçme değerlendirme bölümünde
               farklı araç ve tekniklerin kullanılması amaçlanmıştır.


               Kavram haritası tekniği, bilgi ve kavramlar arasındaki hiyerarşik ilişkiyi genelden özele doğru ele alarak öğrencilere somut
               veriler sunar. Kavram yöntemi ve içindeki teknikler çoklu okuryazarlık becerilerinden bilgi okuryazarlığı becerisi ile ilişki-
               lendirilir. Öğrencilerden bilgi okuryazarlığı becerisinde belirli bir konu alanı ile ilgili bilgilere ulaşmaları ve onları anlamaları
               beklenmektedir. Kavramlar aracılığıyla edineceği bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. Kavram öğretimi yöntemi
               ile ulaştığı bilgilerin doğruluğunu sorgular. Kavram öğretimi yönteminde kullanılan teknikler aracılığıyla bilgi kaynaklarını
               belirler. Bu beceri göstergeleriyle öğrencilerin kavram öğretimi yöntemi ve teknikleri kullanarak bilgi okuryazarlığı becerisini
               kazanması hedeflenmiştir. Kavram haritasıyla ilgili olarak öğrencilerden verilen kavramların çağrışımları üzerinden anı tü-
               rüyle ilgili bilgileri belirlemeleri beklenmektedir.






       162
      162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169