Page 165 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 165
EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10 (Anı) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Değerlendirme 2
Aşağıdaki numaralandırılmış kutucuklarda “anı (hatıra)” ünitesi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Kutucuk numaraları-
nı kullanarak 1-8. soruları cevaplayınız. (Soruların birden fazla cevabı olabileceğini göz önünde bulundurunuz.)
Hangisi / Hangileri
1. Anılarda kullanılan belgelerdendir? Öğrenmelerin gerçekleşip gerçekleşmedi-
ğini kontrol etmek, öğrencinin bilişsel ya-
2. Anılardan faydalanan edebî türlerdendir? pısındaki kavram yanılgılarını ve bilgi ağın-
3. Anı yazarının kullandığı dil ve anlatım özelliklerindendir? daki eksikliklerini açığa çıkarmak amacıyla
4. Türk edebiyatında İslamiyet’ten önce anı özellikleri taşıyan ilk eserdir? numaralandırılmış kutucuk (yapılandırılmış
5. Cumhuriyet Dönemi anı yazarlarındandır? grid) kullanılmıştır. Öğrencilerden her soru-
7-DEĞERLENDİRME 7. Tanzimat Dönemi’nde yazılmış anı türündeki eserlerdendir? rı beklenmektedir.
6. Servetifünun Dönemi anı yazarlarındandır?
nun cevabı için uygun kutucukları bulmala-
8. Cumhuriyet Dönemi’nde anı türünde yazılmış eserlerdendir?
Değerlendirme 3
Öğretmen aşağıdaki eşleştirme çalışmasını öğrencilere yaptırır.
Aşağıda Romen rakamları ile sıralanan eser isimlerini harf ile verilen yazar isimleriyle eşleştirerek doğru
harfi ( ) içine yazınız.
Eserler Yazarlar
(… ) I. Kırk Yıl a) Yakup Kadir Karaosmanoğlu
(… ) II. Yılanlı Kuyudan b) Halide Edip Adıvar
(… ) III. Zoraki Diplomat c) Mehmet Rauf
(… ) IV. Portreler ç) Yahya Kemal Beyatlı
(… ) II. Yılanlı Kuyudan d) Halit Ziya Uşaklıgil
(… ) V. Türk’ün Ateşle İmtihanı e) Yusuf Ziya Ortaç
(… ) VI. Edebî Hatıralar f) Necip Fazıl Kısakürek
Öğrenciden yönergeye göre verilen eser yazar listesini doğru şekilde eşleştirmesi beklenir. Alt düzey zihinsel becerilerin
yoklanması için kullanışlı bir tekniktir.
163 163