Page 168 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 168
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10 (Anı) Ders Planı Örneği
Değerlendirme 7
Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı’nın 264-267. sayfalarında yer alan Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışma-
ları öğrencilere bireysel olarak sınıfta çözdürülür. Soruların çözümünden sonra öğrencilerin cevapları değer-
lendirilir.
Ödev 1
Farklı tipte sorular kullanmak için OGM Materyal’de yer alan Çalışma Defteri’nin anı ünitesiyle ilgili etkinlik-
lerden aşağıda sayfaları belirtilenler https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/calisma_
defteri/f8/10/edebiyat/index.html#p=3 linkinden ödev olarak verilir.
• Hatırlıyor muyum? bölümünün 3 ve 4. sayfası
• Eşleştirme-1 8. sayfa
• Kısa cevaplı sorular-1 16 ve 17. sayfa
• Açık uçlu sorular-2 18. sayfa
• Doğru / yanlış-1 ve 2. etkinliği 24 ve 25. Sayfa
Ödev 2
Öğretmen https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/tde?s=7&d=59&u=0&k=0 linkinden öğren-
7-DEĞERLENDİRME uygulaması üzerinden öğrencilere ödev olarak gönderilir.
cilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak farklı düzeyde testler hazırlar. Hazırlanan testler EBA
Ödev 3
MEB ODSGM tarafından hazırlanan kazanım kavrama testlerinden anı ünitesiyle ilgili olanlar öğrencilere ödev
olarak verilir.
https://odsgm.meb.gov.tr/www/10-sinif-kazanim-testleri/icerik/876
KAYNAKÇA
http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_calismalari/10/edebiyat/tek/index.html
https://islamansiklopedisi.org.tr/atay-falih-rifki
https://islamansiklopedisi.org.tr/yalcin-huseyin-cahit
https://odsgm.meb.gov.tr/www/10-sinif-kazanim-testleri/icerik/876
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/calisma_defteri/f8/10/edebiyat/index.html#p=3
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/tde?s=7&d=59&u=0&k=0
https://sozluk.gov.tr/
https://teis.yesevi.edu.tr/madde-detay/atay-falih-rifki
Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Türk Dili ve Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim
Programı. (2018). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Sarıca S, Gündüz M. (1994). Güzel Konuşma Yazma Kompozisyon. İstanbul: Fil Yayınları.
Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı. (2022). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Öğrencilere OGM Materyal’de yer alan Çalışma Defteri’ndeki etkinlikler çözdürülür. Bu yolla öğrencilere ek kaynaklara
nasıl ulaşabileceklerinin öğretilmesi, öğrencinin edindiği bilgileri öğrenip öğrenmediğini değerlendirmesi, eksiklerini
belirleyip gidermesi ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliğini geliştirmesi amaçlanmıştır. Genel ağdaki bu çalışmaya ulaşması
ve onu kullanmasıyla öğrencinin dijital yetkinliği de geliştirilir.
Ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerden
kendi seviyelerine göre hazırlanan testleri cevaplaması beklenmektedir. Böylece bireysel öğretim gerçeklemiş olacaktır.
Bu çalışmayla öğrencinin kendisini dil bilgisi açısından değerlendirmesi amaçlanmıştır.
YAZARLAR: Aytekin ÇELİKDEMİR, Fatma KAYRAKLI, Hidayet Esin ÖZKAN, Mustafa Asım EKMEKÇİOĞLU
166
166