Page 168 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 168

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10  (Anı) Ders Planı Örneği


                 Değerlendirme 7
                 Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı’nın 264-267. sayfalarında yer alan Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışma-
                 ları öğrencilere bireysel olarak sınıfta çözdürülür. Soruların çözümünden sonra öğrencilerin cevapları değer-
                 lendirilir.

                 Ödev 1
                 Farklı tipte sorular kullanmak için OGM Materyal’de yer alan Çalışma Defteri’nin anı ünitesiyle ilgili etkinlik-
                 lerden aşağıda sayfaları belirtilenler https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/calisma_
                 defteri/f8/10/edebiyat/index.html#p=3 linkinden ödev olarak verilir.
                 •  Hatırlıyor muyum? bölümünün 3 ve 4. sayfası
                 •  Eşleştirme-1 8. sayfa
                 •  Kısa cevaplı sorular-1 16 ve 17. sayfa
                 •  Açık uçlu sorular-2 18. sayfa
                 •  Doğru / yanlış-1 ve 2.  etkinliği 24 ve 25. Sayfa

                 Ödev 2
                 Öğretmen https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/tde?s=7&d=59&u=0&k=0 linkinden öğren-
              7-DEĞERLENDİRME  uygulaması üzerinden öğrencilere ödev olarak gönderilir.
                 cilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak farklı düzeyde testler hazırlar. Hazırlanan testler EBA


                 Ödev 3
                 MEB ODSGM tarafından hazırlanan kazanım kavrama testlerinden anı ünitesiyle ilgili olanlar öğrencilere ödev
                 olarak verilir.
                   https://odsgm.meb.gov.tr/www/10-sinif-kazanim-testleri/icerik/876
                 KAYNAKÇA
                 http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_calismalari/10/edebiyat/tek/index.html
                 https://islamansiklopedisi.org.tr/atay-falih-rifki
                 https://islamansiklopedisi.org.tr/yalcin-huseyin-cahit
                 https://odsgm.meb.gov.tr/www/10-sinif-kazanim-testleri/icerik/876
                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/calisma_defteri/f8/10/edebiyat/index.html#p=3
                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/tde?s=7&d=59&u=0&k=0

                 https://sozluk.gov.tr/
                 https://teis.yesevi.edu.tr/madde-detay/atay-falih-rifki
                 Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Türk Dili ve Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim
                 Programı. (2018). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
                 Sarıca S, Gündüz M. (1994). Güzel Konuşma Yazma Kompozisyon. İstanbul: Fil Yayınları.
                 Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı. (2022). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
                Öğrencilere OGM Materyal’de yer alan Çalışma Defteri’ndeki etkinlikler çözdürülür. Bu yolla öğrencilere ek kaynaklara
                nasıl ulaşabileceklerinin öğretilmesi, öğrencinin edindiği bilgileri öğrenip öğrenmediğini değerlendirmesi, eksiklerini
                belirleyip gidermesi ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliğini geliştirmesi amaçlanmıştır. Genel ağdaki bu çalışmaya ulaşması
                ve onu kullanmasıyla öğrencinin dijital yetkinliği de geliştirilir.

                Ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerden
                kendi seviyelerine göre hazırlanan testleri cevaplaması beklenmektedir. Böylece bireysel öğretim gerçeklemiş olacaktır.

                Bu çalışmayla öğrencinin kendisini dil bilgisi açısından değerlendirmesi amaçlanmıştır.


           YAZARLAR: Aytekin ÇELİKDEMİR, Fatma KAYRAKLI, Hidayet Esin ÖZKAN, Mustafa Asım EKMEKÇİOĞLU

       166
      166
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173