Page 173 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 173

EK 3: Tarih 9  (9.1.1 .- Anlama) Ders Planı Örneği           Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Süre: 10 dk.
                    1. "Gerekli Materyaller” kısmındaki 3 no.lu çalışmanın yapılması sağlanır.

                      http://meb.ai/3ynqU9
                 4-DERİNLEŞTİRME  2.  Öğrencilerden aşağıdaki iki başlıktan birini seçerek kompozisyon yazmaları istenir. Öğrencilerin, kompozis-

                       yonda sosyal bilimler ile fen bilimleri arasındaki ilişkiye, benzerlik ve farklılıklara değinmeleri istenir.
                       a)  “Tarihte deney yapmanın imkânı”
                       b)  “Geçmişi gözlemleyebilir miyim?”
                      Öğrencilerin önde gelen tarihçilerden Halil İnalcık’ın hayat öyküsü ile ilgili kısa bir videoyu izlemeleri sağlanır.
                      https://www.youtube.com/watch?v=0OrKNX3e3XI  Videodan hareketle Halil İnalcık’ın tarihsel araştırma
                      motivasyonları ve tarih literatürüne katkıları hakkında çıkarımlarda bulunmaları sağlanır.


                    Öğrencinin tarih biliminin diğer sosyal bilimlerden metodolojik anlamdaki farklılıklarını ayırt etmesi hedeflenmiştir.
                    Ana dilde İletişim yetkinliğinin ve tarihsel analiz ve yorum becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
                    Öğrencilerin ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amaçlanmıştır.

                    İnalcık’ın çalışma tarzı üzerinden öğrencilerin öz denetim duygusu ve tarihsel analiz ve yorum becerilerini geliştirme-
                    leri amaçlanmıştır.
                    Öğrencinin. tarih biliminin fen bilimlerinden metodolojik anlamda farklılıklarını ayırt etmesi hedeflenmiştir. Ayrıca ana
                    dilde iletişim yetkinliğinin ve  tarihsel analiz ve yorum becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.


                    Süre: 10 dk.
                    1.  Öğrencilerin ilgili kazanıma ait e-İçerik formatında hazırlanan bulmacayı çözmeleri sağlanır (http://meb.
                       ai/U4vQ6OD).









                 5-DEĞERLENDİRME



















                    2.  "Gerekli Materyaller” kısmındaki 4 no.lu çalışmanın yapılması sağlanır. (http://meb.ai/UxUlPfK).
                    3.  Öğrencilerin Ek 1’de verilen öz değerlendirme formu’nu doldurmaları sağlanır. (http://meb.ai/Bui2zl)


                   Öğrencilerden alınan dönütler sayesinde dersin, kazanımların ne kadar gerçekleştiğini öğrenmek amaçlanmıştır.
                   Ayrıca tarihsel kavrama becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.


                                                                                                         171 171
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178