Page 170 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 170
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3 EK 3: Tarih 9 (9.1.1. - Anlama) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tarih 9 (9.1.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
1. BÖLÜM: Genel Bilgiler
Ders Tarih Sınıf Düzeyi 9. Sınıf Süre 50 dk.
Öğrenme Alanı/Ünite/ Konu Tarih ve Zaman
Kazanım(lar) 9.1.1. Bir araştırma alanı ve bilim dalı olarak tarihin kapsamını, metodunu ve
diğer bilim dallarıyla ilişkisini açıklar.
a) Öğrencilerin, tarih biliminin farklı tanımlarından yola çıkarak kendi tanımlarını
yapmaları sağlanır.
b) Tarih biliminin edebiyat ve diğer sosyal bilimler ile fen bilimleri arasındaki
ilişkisine; benzerlik ve farklılıklarına kısaca değinilir.
c) Öğrenciler, önde gelen tarihçilerin hayatını ve çalışma yöntemlerini konu edi-
nen metinleri inceler. Öğrencilerin, bu tarihçilerin tarih literatürüne katkıları-
na ilişkin araştırma yaparak çıkarımlarda bulunmaları sağlanır.
Anahtar kavramlar Tarih, metodoloji, kaynak, kronoloji
Öğretim Yöntem/Teknikleri Beyin fırtınası düz anlatım, soru-cevap, tartışma, görüş geliştirme, örnek olay
inceleme
Gerekli Materyaller Ders kitabı
Akıllı tahta (İnternet bağlantılı sınıf)
http://meb.ai/6HCmQG
http://meb.ai/UZVxaoP
http://meb.ai/3ynqU9
http://meb.ai/UxUlPfK
EK 1 Öz Değerlendirme Formu (http://meb.ai/Bui2zl)
Disiplinler Arası İlişkiler Sosyoloji 1 dersindeki “Sosyolojiye Giriş, Sosyolojinin Alan ve Yöntemleri” ünitesi
ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Öz denetim, saygı, dayanışma
Anahtar Yetkinlikler Anadilde iletişim, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme
Beceriler Genel Beceriler
• İnisiyatif alma ve girişimcilik
• Kültürel farkındalığı anlama ve ifade edebilme
Alan Becerileri
• Zamanı algılama ve kronolojik düşünme becerisi
• Tarihsel analiz ve yorum becerisi
• Tarihsel kavrama becerisi
• Tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma
168
168