Page 171 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 171

Tarih 9 (9.1.1.-Anlama) Ders Planı Örneği  EK 3: Tarih 9  (9.1.1 .- Anlama) Ders Planı Örneği  Öğretim Programı Okuryazarlığı


               2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                    Süre: 10 dk.
                    Öğrencilere, 15 Temmuz 2016 tarihine ait takvim yaprağı sunularak " Bu tarih sizin için ne ifade ediyor?" sorusu
                    yöneltilir.

                                              Öğrencilere genel olarak “Tarih kavramı sizin için ne ifade ediyor?” sorusu so-
                                              rulur. Öğrencilerin alternatif tanımlarında ifade ettiği alt kavramlar (geçmiş,
                 1-GİRİŞ                      insan faaliyetleri, yer, zaman, sebep-sonuç vb.) tahtaya yazılır. Bu kavramlar-
                                              dan hareketle ve öğretmen rehberliğinde (zaman içindeki insan faaliyetleri ve
                                              bu faaliyetler sonucunda ortaya çıkan eserler ve değişimlere vurgu yaparak)
                                              görüş geliştirme tekniğiyle ortak bir tarih tanımına ulaşılır.


                                              Süreç değerlendirme için “Gerekli Materyaller” kısmındaki 1 no.lu çalışmanın
                                              yapılması sağlanır.   Tarihsel  kavrama  becerisinin  geliştirilmesi
                                              http://meb.ai/6HCmQG  hedeflenmiştir.




                  Öğrencilerin çekmek için amacıyla son dönem Türk siyasi hayatında önemli bir tarih olan 15 Temmuz 2016 tarihi gün-
                  deme alınmıştır.

                  Ortak tarih tanımına ulaşırken öğrencilerin birbirlerini dinlemeleri saygı ve dayanışma kök değerleri ile ilişkilendirilmiştir.
                  Zamanı Algılama ve Kronolojik Düşünme Becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

                  Özelden genele/parçadan bütüne yöntemiyle öğrencilerin tarihin tanımına ulaşmaları amaçlanır.


                    Süre: 10 dk.
                    I. Tarihin temel kavramlarından olay ve olgu kavramlarının keşfettirilmesi bağlamında; öğrenciler iki gruba
                    ayrılır. Öğrencilerin aşağıdaki ifadelerden hangisinin “olay” hangisinin “olgu” kavramlarına işaret ettiğini öğret-
                    men rehberliğinde tartışmaları sağlanır.   Bu şekilde, daha önce ulaşılan tarih tanımı pekiştirilir. Tarih-
                 2-KEŞFETME    •  Millî Mücadele           sel analiz ve yorum becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
                    •  19 mayıs 1919

                    II. Yapılan tarih tanımından hareketle, tahtaya yazılan alt kavramları da kullanarak öğrencilerin kendi kişisel
                    tarihini (aşağıdaki örnekteki gibi) 200 kelimeyi geçmeyecek şekilde yazması istenir. Öğrenciler kişisel tarihini
                    yazarken hayatında etkili kişiler ile önemli olayları sebep ve sonuçlarıyla, zaman ve mekân belirterek kronolojik
                    bir şekilde yazmaya dikkat eder. Öğrencilerden, hayatlarındaki önemli kişileri neye göre seçtiklerini, tarihsel
                    bilgilere nasıl ulaştıklarını, hangi yöntemleri kullandıklarını ve elde ettikleri bilgileri sınıfta paylaşmaları istenir.



                   Öğrencilerin yaparak-yaşayarak öğrenme metodunu işe koşarak tarih kavramını içselleştirmeleri hedeflenir.



                   Öğrencilere, ana dilde iletişim yetkinliğinin artırılması ve “zamanı algılama ve kronolojik düşünme becerisi”nin kazandı-
                   rılması hedeflenir.







                                                                                                         169 169
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176