Page 175 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 175
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3 Tarih 9 (9.1.3.- Çözümleme) Ders Planı Örneği
EK 3: Tarih 9 (9.1.3.- Çözümleme) Ders Planı Örneği
1. BÖLÜM: Genel Bilgiler
Ders Tarih Sınıf Düzeyi 9. Sınıf Süre 2 ders saati
Öğrenme Alanı/Ünite/Konu Tarih ve Zaman
Kazanım(lar) 9.1.3. Zamanı anlama ve anlamlandırmaya yönelik farklı yaklaşımları analiz
eder.
a) Farklı toplum ve kültürlerin geçmişin dönemlere ayrılmasında kendi tarihlerin-
deki önemli olayları dikkate aldıklarına değinilir.
b) Zaman içerisinde kullanılan farklı takvim sistemlerine (güneş yılı ve ay yılı
esaslı takvimler) ve Türklerin kullandığı takvimlere (On İki Hayvanlı Türk takvi-
mi, miladi takvim, hicrî takvim, Celâli takvimi, Rûmî takvim) değinilir.
Anahtar kavramlar Değişim ve Süreklilik
Asır, Çağ, Takvim, Milat, Geçmiş, Zaman
Öğretim Yöntem/Teknikleri Soru-Cevap
Anlatım
Gerekli Materyaller Ders Kitabı, akıllı tahta, OGM etkinlik sayfası, EBA
https://sozluk.gov.tr/
Ek 1: Öz Değerlendirme Formu
Disiplinler Arası İlişkiler Coğrafya dersinin “Doğal Sistemler” temasının “Koordinat sistemini kullana-
rak zaman ve yere ait özellikler hakkında çıkarımlarda bulunma” kazanımıyla
ilişkilendirir.
Sosyoloji dersinin ise "Toplum ve Kültür" teması ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Öz denetim
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, öğrenmeyi öğrenme
Beceriler Genel Beceriler
• Eleştirel düşünme becerisi
• İletişim becerisi
• Yaratıcı düşünme becerisi
Alan Becerileri
• Kronolojik düşünme becerisi
173 173