Page 161 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 161

EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10  (Anı) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    İlişkilendirme 4
                    Yazma süreci tamamlandıktan sonra öğrencilere aşağıdaki öz değerlendirme formu doldurtularak metinlerin
                    değerlendirmesi yapılır.



                     Adı-Soyadı : …………...………………………………
                     Sınıfı / Numarası: ………………………. / ……………………….

                     Tarih : …./…./…….

                                         METİN YAZMA ÇALIŞMASI ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU

                      ÖLÇÜTLER                                                  EVET   KISMEN   HAYIR
                      Yazma konumu seçebilirim.
                      Yazma amacımı belirleyebilirim.
                      Yazıma uygun başlık oluşturabilirim.

                      Konumla ilgili duygu ve düşüncelerim için bir taslak oluşturabilirim.
                 5-İLİŞKİLENDİRME  Yazımda uygun geçiş, bağlantı ve ifadeleri kullanabilirim.

                      Yazımda  dilimize  henüz  yerleşmiş  kelimeler  yerine  bu  kelimelerin  Türkçe
                      karşılıklarını kullanmaya dikkat edebilirim.
                      İmla kurallarından ve noktalama işaretlerinden uygun yerlerde yararlanabilirim.

                      Kullandığım sözcüklerin doğru yazımına dikkat edebilirim.
                      TDK Türkçe Sözlük ve Yazım Kılavuzu’ndan yararlanabilirim.

                      Yazımın içeriğini atasözü, deyim gibi kalıplaşmış ifadeleri kullanarak
                      zenginleştirebilirim.

                      Yazdıklarımı imla ve noktalama bakımından kontrol edebilirim.
                      Yazımın içeriğini tutarlı bir metin oluşturma yönünden düzenleyebilirim.
                      Yazımı uygun görsellerle destekleyebilirim.
                      Yazma amacıma ulaşma durumumu sorgulayabilirim.



                    İlişkilendirme 5
                    Öğrencilerden yazdıkları anılarını EBA portfolyoda paylaşmaları istenir.




                   Öz değerlendirme formu aracılığıyla öğrencilerin kendi öğrenmeleri üzerine düşünmeleri, bu düşüncelerini ifade etme-
                   leri ve hangi yönlerde kendilerini geliştirmeleri gerektiği konusunda dönüt elde ederek öz denetim değerini pekiştirme-
                   leri amaçlanmıştır. Öğrencilerden kendi değerlendirmelerini ifade ederek ana dilde iletişim yetkinliklerini geliştirmeleri
                   beklenmektedir. Öğrencilerin kendi öğrenmelerine yönelik öz farkındalıklarının geliştirilmesi için öz değerlendirme for-
                   mu kullanılmıştır.



                   Öğrencilerin ölçme ve değerlendirmeye konu olan ilgi, tutum, değer ve başarı gibi özellikleri zamanla değişebilir. Bu se-
                   beple portfolyo ile birlikte söz konusu özellikler için tek bir ölçme aracının kullanılması yerine süreç içindeki değişimleri
                   dikkate alan ölçümler kullanılması amaçlanmıştır.


                                                                                                         159 159
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166