Page 159 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 159
EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10 (Anı) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Yükleminin Yerine Göre Cümleler
Kurallı Cümle Devrik Cümle Eksiltili Cümle
Yüklemin Anlamına Göre Cümleler
Olumlu Cümle Olumsuz Cümle Soru Cümlesi
Dil bilgisi 2
Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı’nın 254. sayfasında bulunan aşağıdaki cümleler yapısına, anlamına ve
yükleminin türüne göre incelenir.
Cümleler Yapısına Göre Anlamına Göre Yükleminin Yerine
Göre
4-DERİNLEŞME Limana girdiğimiz vakit, şehre çıkmak
isteyen yolcuların kâğıtlarına bakmak
üzere, birkaç subay vapura geldiler.
Doğrusu bu akıl verme vazifesini
üstümüze almak istemedik.
Gündüzleri en ciddî işleri, ayaküstü,
şaka eder gibi bir yapışı vardı.
Kordon üstünde bir evi salık verdiler,
gittik.
Dil bilgisi 3
Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı’nın 254. sayfasında bulunan aşağıdaki cümlede geçen noktalama işaretle-
rinin kullanım amaçları belirlenir.
Mustafa Kemal, asker dolu kamyonun arkasında açık otomobilinde, bağırışan, haykırışan, ağlaşan halk ara-
sından:
- İşte… İşte o… İşte Mustafa Kemal!... seslerini duyarak geçti, gitti.
Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır. Öğrenciden noktalama işaretlerini yerinde ve doğru kullan-
ması beklenmektedir.
157 157