Page 159 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 159

EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10  (Anı) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı



                                                 Yükleminin Yerine Göre Cümleler
                            Kurallı Cümle              Devrik Cümle                Eksiltili Cümle






                                                 Yüklemin Anlamına Göre Cümleler
                           Olumlu Cümle               Olumsuz Cümle                 Soru Cümlesi






                    Dil bilgisi 2

                    Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı’nın 254. sayfasında bulunan aşağıdaki cümleler yapısına, anlamına ve
                    yükleminin türüne göre incelenir.

                                 Cümleler              Yapısına Göre    Anlamına Göre   Yükleminin Yerine
                                                                                             Göre
                 4-DERİNLEŞME  Limana girdiğimiz vakit, şehre çıkmak

                     isteyen yolcuların kâğıtlarına bakmak
                     üzere, birkaç subay vapura geldiler.

                     Doğrusu bu akıl verme vazifesini
                     üstümüze almak istemedik.


                     Gündüzleri en ciddî işleri, ayaküstü,
                     şaka eder gibi bir yapışı vardı.


                     Kordon üstünde bir evi salık verdiler,
                     gittik.


                    Dil bilgisi 3
                    Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı’nın 254. sayfasında bulunan aşağıdaki cümlede geçen noktalama işaretle-
                    rinin kullanım amaçları belirlenir.

                     Mustafa Kemal, asker dolu kamyonun arkasında açık otomobilinde, bağırışan, haykırışan, ağlaşan halk ara-
                     sından:
                     - İşte… İşte o… İşte Mustafa Kemal!... seslerini duyarak geçti, gitti.






                    Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır. Öğrenciden noktalama işaretlerini yerinde ve doğru kullan-
                    ması beklenmektedir.







                                                                                                         157 157
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164