Page 17 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 17

Öğretim Programı Okuryazarlığı

              Alan/branş  fark  etmeksizin,  öğretim  programlarının   lanabilecekleri becerilerin de kazandırılması önemlidir.
              toplumsal  boyutunu  yansıtan  değer  ve  yetkinliklerin   Değerlerin,  yetkinliklerin  ve  becerilerin  kazandırılması
              öğrenme öğretme sürecine dâhil edilmesi ve derse özel   için bağımsız bir öğretim sürecinden ziyade, derse özel
              kazanımlarla  birlikte  bu  değer  ve  yetkinliklerin  de  işe   kazanımlarla birlikte eş zamanlı bir öğretim süreci yürü-
              koşulması  gerekmektedir.  Derse  özel  kazanımlar  ger-  tülmelidir. Başka bir ifade ile derse özel kazanımlar ele
              çekleştirilirken, öğretim programlarında yer alan değer   alınırken, değerler, yetkinlikler ve/veya becerilerle ilişki-
              ve yetkinlikler ile birlikte, öğrencilerin yaşamlarında kul-  lendirilerek bir bütün hâlinde işlenmelidir.




                                                      YETKİNLİK




                                                      KAZANIM
                                                                  DEĞER
                                              BECERİ




              Bütün  öğretim  programlarında  yer  alan  değerler  ve   Örneğin aşağıdaki görsel Tarih Dersi Öğretim Progra-
              yetkinliklere ek olarak, bazı derslere ait öğretim prog-  mında yer alan “Tarihsel Düşünme Becerileri”ni göster-
              ramlarında alana özgü becerilere de yer verilmektedir.   mektedir.





                                                                             Görselde görüldüğü gibi Tarih
                                                                             Dersi Öğretim Programında ele
                                                                             alınan altı adet  tarihsel düşün-
                                                                             me becerisi bulunmaktadır. Bu
                                                                             tarihsel düşünme becerilerinin,
                                                                             öğrenme hedefleri, değerler ve tu-
                                                                             tumlar, genel beceriler ve tarihsel
                                                                             düşünmenin anahtar kavramları ile
                                                                             birlikte öğrencilere kazandırılması
                                                                             beklenmektedir.




























                                                                                                         15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22