Page 17 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 17
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan/branş fark etmeksizin, öğretim programlarının lanabilecekleri becerilerin de kazandırılması önemlidir.
toplumsal boyutunu yansıtan değer ve yetkinliklerin Değerlerin, yetkinliklerin ve becerilerin kazandırılması
öğrenme öğretme sürecine dâhil edilmesi ve derse özel için bağımsız bir öğretim sürecinden ziyade, derse özel
kazanımlarla birlikte bu değer ve yetkinliklerin de işe kazanımlarla birlikte eş zamanlı bir öğretim süreci yürü-
koşulması gerekmektedir. Derse özel kazanımlar ger- tülmelidir. Başka bir ifade ile derse özel kazanımlar ele
çekleştirilirken, öğretim programlarında yer alan değer alınırken, değerler, yetkinlikler ve/veya becerilerle ilişki-
ve yetkinlikler ile birlikte, öğrencilerin yaşamlarında kul- lendirilerek bir bütün hâlinde işlenmelidir.
YETKİNLİK
KAZANIM
DEĞER
BECERİ
Bütün öğretim programlarında yer alan değerler ve Örneğin aşağıdaki görsel Tarih Dersi Öğretim Progra-
yetkinliklere ek olarak, bazı derslere ait öğretim prog- mında yer alan “Tarihsel Düşünme Becerileri”ni göster-
ramlarında alana özgü becerilere de yer verilmektedir. mektedir.
Görselde görüldüğü gibi Tarih
Dersi Öğretim Programında ele
alınan altı adet tarihsel düşün-
me becerisi bulunmaktadır. Bu
tarihsel düşünme becerilerinin,
öğrenme hedefleri, değerler ve tu-
tumlar, genel beceriler ve tarihsel
düşünmenin anahtar kavramları ile
birlikte öğrencilere kazandırılması
beklenmektedir.
15