Page 16 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 16

Öğretim Programı Okuryazarlığı

           kültürel  değerler,  kavramlar,  yaşantılar  vb.  unsurlar   ve  biriminde  yer  alması  gerektiği  vurgulanmaktadır.
           eğitim programında kendisine yer bulmaktadır. Eğitim   Ayrıca  öğretim  programlarımızda  sekiz  adet  anahtar
           programı bir bütün olarak düşünüldüğünde bir dersin   yetkinliğe yer verilmiştir. Bunlar: anadilde iletişim, ya-
           hedefleri, içeriği toplumsal ve kültürel unsurlarla çok   bancı dillerde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim/
           fazla ilgiliyken bir diğer ders daha az ilgili olabilmekte-  teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik, öğren-
           dir. Bu çerçevede toplumsal ve kültürel değerlerin ka-  meyi öğrenme, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik-
           zandırılmasına yönelik etkinlikler ders içerik ve hedef-  ler,  inisiyatif  alma  ve  girişimcilik,  kültürel  farkındalık
           leriyle sınırlı tutulmamalı, disiplinler arası düşünülerek   ve ifade. Öğretim programı okuryazarlığı kapsamında,
           eğitim sürecinin tamamında, özellikle örtük program   derse özgü kazanımlarla birlikte bu değer ve yetkinlik-
           göz önüne alınarak planlanmalıdır. Öğretim program-  lerin de kazandırılması için gerekli planlamanın yapıl-
           larımızda 10 kök değer (adalet, dostluk, dürüstlük, öz   ması gerekmektedir.
           denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatansever-  Güncel  öğretim  programlarının  toplumsal  boyutunu
           lik, yardımseverlik) ifade edilirken; bu kök değerlerin,   yansıtan ifadelere yönelik aşağıdaki örnekler verilebilir:
           eğitim  sisteminin  ruhu  olarak  tüm  eğitim  sürecinde



            Güncel öğretim prog-
            ramlarındaki toplum-
            sal temeller, kendini
            değerler ve yetkinliklerde
            göstermektedir. Bu
            değerler ve yetkinlikler,
            öğrencilerin toplumsal
            yaşama hazırlanmalarını
            desteklemesi açısından
            önem arz etmektedir.















            Toplumsal boyutla
            ilgili olarak, millî ve
            manevi kaynaklara
            vurgu yapılmaktadır.
            Programlarda on kök
            değer belirlenerek
            diğer kök ve alt değer-
            lerin de kazandırılması
            hedeflenmektedir.





            Toplumsal ihtiyaçlar
            doğrultusunda kazandı-
            rılacak beceriler, sekiz
            anahtar yetkinlikte
            toplanmıştır.



        14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21