Page 230 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 230
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4 EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Coğrfaya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği
1. BÖLÜM: Genel Bilgiler
Ders Coğrafya Sınıf Düzeyi 9. Sınıf Süre 4 ders saati
Öğrenme Alanı/Ünite/ Konu Doğal Sistemler/Yer ve Zaman
Kazanım(lar) 9.1.5. Koordinat sistemini kullanarak zaman ve yere ait özellikler hakkında
çıkarımlarda bulunur.
a) Mutlak ve göreceli konum kavramlarına yer verilir.
b) Türkiye’nin konumuna yer verilir.
Anahtar Kavramlar Koordinat, paralel, meridyen, enlem, boylam, zaman, jeopolitik, yerel saat,
ulusal saat, tarih değiştirme çizgisi
Öğretim Yöntem/Teknikleri Düz anlatım, soru-cevap, proje, problem çözme, beyin fırtınası
Gerekli Materyaller • Ders kitabı, akıllı tahta, model küre, coğrafya atlası, Türkiye haritası, pergel,
cetvel
eba.gov.tr, ogmmateryal.gov.tr
odsgm.meb.gov.tr
Disiplinler Arası İlişkiler • Matematik
• Doğrunun analitik incelenmesi
• Tarih
a) İlk Yerleşmeler
b) İlk çağın tüccar kavimleri
Kök Değerler Sorumluluk, vatanseverlik, sevgi ve saygı
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik
Beceriler Harita becerisi, karar verme becerisi, bilim, mühendislik, matematik okurya-
zarlığı becerileri
9.1.5. kazanımına yönelik belirlenen içerikte vurgulanan anahtar kavramlar, ders planını hazırlayanlar tarafından be-
lirlenmiştir. Bu anahtar kavramlar, 9.1.5. kazanımının gerçekleştirilmesi sürecinde kullanılan kavramlar olarak ders
planında yer almıştır.
Coğrafya Dersi Öğretim Programı'nda Doğal Sistemler ünitesi için öngörülen süre 47 ders saati olduğundan, 9.1.5 kaza-
nımına yönelik hazırlanan ders planı 4 ders saati olarak hazırlanmıştır.
Coğrafya Dersi Öğretim Programı incelendiğinde kazanımların belirli alan becerileriyle ilişkilendirildiği görülmektedir.
Bu örnek ders planında “harita becerisi”ne yer verilmesi, öğretim programında 9.1.5. kazanımı ile “harita becerisi” ara-
sında kurulan ilişkinin bir gereğidir.
228
228