Page 227 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 227

EK 3: Tarih 12 (12.1.2. - Çözümleme) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Süre: 15 dk.
                    A) Hazırlanan bulmaca tahtaya yansıtılarak öğrencilerin bulmacayı çözmeleri sağlanır.
                                                    1
                                       2                                      3


                                                                                      4

                                                             5


                                            6






                                   7

                 5-DEĞERLENDİRME       8 9











                    Yukarıdan aşağıya                          Sağdan sola
                    1.  Londra Antlaşması (30 Mayıs 1913) ile Osmanlı Dev-  2.  Hükümet baskını.
                       leti'nin sınırları.
                                                               6.  Osmanlı Devleti'nin ilk anayasasıdır.
                    3.  II. Meşrutiyetin ilan edilmesini sağlayan cemiyet-  7.  Osmanlı Devleti'nde rejime karşı çıkan ilk isyandır.
                       tir.
                                                               8.  Kuzey Afrika'da kaybedilen son toprak parçasıdır.
                    4.  Kurtuluşu Avrupa'da arayan fikir akımıdır.
                                                               9. Kurtuluşu halifeye bağlılıkta olduğunu düşünen fi-
                    5.   Balkanlarda bağımsızlığını ilan eden son devlettir.
                                                               kir akımıdır.

                    B) Aşağıda verilen linkten öğrencilerin beceri temelli kitap sorularından kazanım temelli 2, 3 ve 4. soruları
                       çözmesi sağlanır.

                      https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kazanim?kod=inkilap-tarihi&s=9&d=63&u=272&k=2688



                  Bulmaca sorularıyla öğrencilerin eksik ve yanlış öğrenmelerine öğretmen tarafından dönütler verilerek hatalı öğren-
                  meleri engellemek amaçlanır.














                                                                                                         225 225
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232