Page 223 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 223

EK 3: Tarih 12 (12.1.2. - Çözümleme) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    1.  Aşağıdaki kavram şemasında Balkan Savaşlarına katılan devletlerin hangileri olduğu sorulmaktadır. Kav-
                       ram şemasını akıllı tahtaya yansıtarak şemada boş bırakılan yerlere savaşa katılan taraf devletlerinin öğ-
                       renciler tarafından doldurulması istenir.



                                                Balkan Savaşları




                                I. Balkan Savaşına             II. Balkan Savaşına
                                 katılan devletler             katılan devletler




                         Osmanlı Devleti,                Bulgaristan





                 3-AÇIKLAMA













                    2.  Eba da bulunan Osmanlı Devleti’nde düşünce akımlarını anlata video öğretmen kendi kullanıcı adıyla Eba’ya
                       giriş yaptıktan sonra aşağıda  verilen linkten öğrencilere izletilir.
                      https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.954/index.html#/main/curriculumResource?resour-
                      ceID=aa577b905bc771f120241998a17cdc36&resourceTypeID=3&loc=0&locID=9a3da6d84bf34f30a46845774a-
                      ae2a12&showCurriculumPath=false
                    Video izletildikten sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur:

                    A)  Osmanlı Devleti’nde farklı fikir akımları neden ortaya çıkmıştır? Açıklayınız.
                    B)  Farklı fikir akımlarının ortaya çıkması Osmanlı düşünce hayatı hakkında bize ne tür bilgiler verir? Açıklayınız.
                    C)  Türkçülük ve Batıcılık fikir akımlarının ortaya çıkardığı en önemli fırsat sizce ne olmuştur ? Açıklayınız.



                  Sorunun temel amacı, konunun anlaşılıp anlaşılmadığını belirlemektir.


                  Soru öğrencilerin konuya hâkimiyet düzeylerini ve ilişki kurma yeteneğini ölçmeyi amaçlamaktadır. Öğrencinin Türk-
                  çülük ve Batıcılık fikir akımlarının Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasında etkili olduğu çıkarımında bulunması sağlanır.
                  Böylece öğrencilerin tarihsel olayların yol açtığı fırsatları ve sınırlılıklar hakkında çıkarımda bulunması sağlanarak
                  “tarihsel analiz ve yorum becerisi” geliştirilir.


                  Sorunun amacı, öğrencilerin videodan hareketle Osmanlıdaki siyasi fikir akımların oluşumunu sağlayan Osmanlının
                  düşünce hayatı üzerinde çıkarım yapmalarını sağlamaktır.




                                                                                                         221 221
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228