Page 218 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 218
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3 EK 3: Tarih 12 (12.1.2. - Çözümleme) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tarih 12 (12.1.2. - Çözümleme) Ders Planı Örneği
1. BÖLÜM: Genel Bilgiler
Ders Tarih Sınıf Düzeyi 12. Sınıf Süre 2 ders saati
Öğrenme Alanı/Ünite/ Konu 20. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti
Kazanım(lar) 12.1.2. 20. yüzyıl başlarında Osmanlı Devleti’nin siyasi, sosyal ve ekonomik
durumunu analiz eder.
a) II. Meşrutiyet’i hazırlayan fikrî, siyasi ve sosyal gelişmelere ve bu bağlamda
İttihat ve Terakki Cemiyeti’ne değinilir.
b) Balkan Savaşları sonucunda Osmanlı Devleti’nin sınırlarının değişmesine ve bu
savaşların Osmanlı toplum yapısına etkilerine değinilir.
Anahtar kavramlar Meşrutiyet
Düşünce akımları
Fransız İhtilali / Milliyetçilik akımları
Öğretim Yöntem/Teknikleri Düz anlatım, soru-cevap, problem çözme, tartışma
Gerekli Materyaller Ders kitabı,
Akıllı tahta (İnternet bağlantılı sınıf)
OGM Materyal
Kitap / Beceri temelli
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kazanim?kod=inkilap-
tarihi&s=9&d=63&u=272&k=2688
İnternet sitesi
https://ataturkansiklopedisi.gov.tr/bilgi/trablusgarp-savasinda-ataturk/
https://sozluk.gov.tr/
Akademik yayınlar
Adiloğlu, B. & Yücel, G. (2021). Düyûn-ı Umûmiyye Osmanlı Devlet Borçları İdaresi
Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (21), 67-78 . Retrieved from htt-
ps://dergipark.org.tr/tr/pub/muftad/issue/64219/973790
Ek 1: Sözlük
Ek 2: Kontrol listesi
Disiplinler Arası İlişkiler Coğrafya dersinin “Harita Bilgisi” ünitesi ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Vatanseverlik, Yardımseverlik, Sorumluluk
Anahtar Yetkinlikler Meşrutiyet, fikir akımları, balkan savaşları, sosyal ve ekonomik durum, dijital
yeterlilik
Beceriler Genel Beceriler
• Çıkarım yapma becerisi
• Tahmin yürütme becerisi
• Karar verme becerisi
Alan Becerileri
• Kronolojik düşünme becerisi
• Tarihsel analiz ve yorum becerisi
• Tarihsel sorun analizi ve karar becerisi
• Tarihsel empati becerisi
216
216