Page 214 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 214

Öğretim Programı Okuryazarlığı                 EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği


                 Süre: 20 dk.
                 Öğrencilerden, 5E modeline göre tasarlanan ders planının tüm süreçlerine ilişkin kendilerini değerlendirmek
                 amacıyla aşağıda verilen öz değerlendirme formunu doldurmaları istenir.

                   EK-2
                   ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU

                   Adı Soyadı:
                   Sınıfı :

                   Numarası:
                   Aşağıdaki sorular kendinizi değerlendirmeniz amacıyla verilmiştir. Soruları okuyup cevap-
                   larınızı yazınız.
                   1. Bu konuya ilişkin hangi kavramları öğrendim?
              5-DEĞERLENDİRME  3. Bu konuyla ilgili neler öğrendim?
                   2. Bu konuyu öğrenirken neler yaptım?



                   4. Bu konuyu öğrenirken en başarılı olduğum bölümler nelerdi?
                   5. Bu konuyu öğrenirken en çok zorlandığım bölümler nelerdi?

                   6. Bu konuyu günlük hayatla ilişkilendirebileceğim örnekler nelerdir?



                 Öğrencilerin aşağıda verilen linkte bulunan testleri yapmaları sağlanır.
                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/den
                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/SoruHavuzuOnizle.aspx?alistirmaId=31432

                 Linkinde yer alan kazanım testi link üzerinden etkileşimli tahtada açılabileceği gibi çıktı alınarak da öğrenci-
                 lere bireysel olarak verilebilir.
                  (İnternet bağlantısı bulunmayan öğrenciler için testin ekran görüntüsü EK-1’de sunulmuştur.)

                 Çoktan seçmeli testin 10 dakika süre verilerek çözülmesi istenir. Öğrenciler soruları cevapladıktan sonra ek-
                 sik ve yanlış öğrenmeleri gidermek için ise genel tekrar şeklinde bir süreç planlanır.




                Öğrencilerin kazanım sonlarındaki testler ile eksikliklerini görmeleri ve gerekli düzeltmeleri ek öğrenmeler ile sağlama-
                ları amaçlanmıştır.




















       212
      212
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219