Page 212 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 212
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği
Süre: 30 dk.
Öğretmen vakıflar ile ilgili anahtar kelimeleri tahtaya ya-
zarak kısaca açıklar.
Vakıf, hayrat, vakfiye ve akar
Öğrencilere vakıflar ile ilgili etkinlik çalışmaları yaptırıla-
rak konunun detaylarına inilir.
OGM materyalden
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesim-
li/kitap/kazanim_kavrama/10/tar/index.html#p=64
açılarak öğrencilerin soruları cevaplamaları istenir.
Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi ve derinleştirilmesi, ka-
zanımın pekiştirilmesinin yanında Tarihsel Sorun Analizi
ve Karar Verme Becerisi geliştirilmesi amaçlanmıştır.
4-DERİNLEŞME Dersin kazanımlarının daha iyi anlaşılması için anah-
tar kelimeler açıklanması sağlanmıştır.
Bir vakıf kurmak isteseydiniz, kuracağınız vakfı nasıl oluşturacağınızı aşağıdaki tabloya yazınız:
(Bu tablodaki boşluklar tasarımcı tarafından cevaplara göre büyüyüp küçülecek şekilde ayarlanabilir.)
VAKFIN ADI
KURULDUĞU YER
HİZMET ALANI
KURULUŞ TARİHİ
VAKIF ŞARTI
VAKFIN GELİRLERİ
VAKFIN GİDERLERİ
Ders Dışı Çalışma
1. Öğretmen sınıfı öğrenci sayısını dikkate alarak gruplara ayırır. Oluşturulan gruplardan geçmişteki ve günü-
müzdeki vakıflarından birer örnek seçerek uygulamalarının benzer ve farklı yönlerini iş birlikçi çalışma yön-
temini ve uygun araştırma stratejilerini kullanarak farklı kaynaklardan araştırmalarını ister. Öğrencilerden
elde edinilen verilerin tutarlılığını kontrol edip konuyla ilgili sunu hazırlamaları istenir. Hazırlanan sunular sınıf
ortamında etkileşimli tahtaya yansıtılarak tartışılır. Tartışma sonucunda sunular ile ilgili bir rapor hazırlanır.
Burada öğrencilerin, vakıf sistemine yönelik geçmişteki ve günümüzdeki uygulamaların benzer ve farklı yönlerini
karşılaştırmaları sağlanmıştır. Tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma becerisini kullanarak farklı kaynaklardan tarihsel veri
elde eder. Araştırma bilgilerinin paylaşılarak iş birlikçi öğrenmenin gerçekleşmesi ve öğrencilerin, vakıf sistemine yönelik
geçmişteki ve günümüzdeki uygulamaların benzer ve farklı yönlerinin neler olduğu üzerine tartışma yapmaları sağlanır. Ön-
ceki ve sonraki öğrenmeleri arasında bağ kurmaları ve iletişimde saygı, sevgi gibi değerleri kazanmaları hedeflenmiştir.
Derinleştirme basamağında öğrenciler önceki öğrenmeler ile yeni öğrenmeler arasında ilişki ve kavramsal bağlantılar
kurarak, elde ettikleri verileri yeni durumlar arasında bağlantı kurarak, elde ettikleri kanıtlardan uygun sonuçlar çıkar-
tırlar. Disiplinler arası ilişkilerin kurulabileceği bölümdür.
210
210