Page 212 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 212

Öğretim Programı Okuryazarlığı                 EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği


                 Süre: 30 dk.
                                                         Öğretmen vakıflar ile ilgili anahtar kelimeleri tahtaya ya-
                                                         zarak kısaca açıklar.

                                                         Vakıf, hayrat, vakfiye ve akar
                                                         Öğrencilere vakıflar ile ilgili etkinlik çalışmaları yaptırıla-
                                                         rak konunun detaylarına inilir.
                                                         OGM materyalden

                                                         https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesim-
                                                         li/kitap/kazanim_kavrama/10/tar/index.html#p=64

                                                         açılarak öğrencilerin soruları cevaplamaları istenir.


                                                           Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi ve derinleştirilmesi, ka-
                                                           zanımın pekiştirilmesinin yanında Tarihsel Sorun Analizi
                                                           ve Karar Verme Becerisi geliştirilmesi amaçlanmıştır.

              4-DERİNLEŞME                                 Dersin kazanımlarının daha iyi anlaşılması için anah-

                                                           tar kelimeler açıklanması sağlanmıştır.


                 Bir vakıf kurmak isteseydiniz, kuracağınız vakfı nasıl oluşturacağınızı aşağıdaki tabloya yazınız:
                 (Bu tablodaki boşluklar tasarımcı tarafından cevaplara göre büyüyüp küçülecek şekilde ayarlanabilir.)


                  VAKFIN ADI
                  KURULDUĞU YER
                  HİZMET ALANI
                  KURULUŞ TARİHİ
                  VAKIF ŞARTI
                  VAKFIN GELİRLERİ
                  VAKFIN GİDERLERİ

                 Ders Dışı Çalışma
                 1.  Öğretmen sınıfı öğrenci sayısını dikkate alarak gruplara ayırır. Oluşturulan gruplardan geçmişteki ve  günü-
                    müzdeki vakıflarından birer örnek seçerek  uygulamalarının benzer ve farklı yönlerini iş birlikçi çalışma yön-
                    temini ve uygun araştırma stratejilerini kullanarak farklı kaynaklardan araştırmalarını ister. Öğrencilerden
                    elde edinilen verilerin tutarlılığını kontrol edip konuyla ilgili sunu hazırlamaları istenir. Hazırlanan sunular sınıf
                    ortamında etkileşimli tahtaya yansıtılarak tartışılır. Tartışma sonucunda sunular ile ilgili bir rapor hazırlanır.

                Burada öğrencilerin, vakıf sistemine yönelik geçmişteki ve günümüzdeki uygulamaların benzer ve farklı yönlerini
                karşılaştırmaları sağlanmıştır.  Tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma becerisini kullanarak farklı kaynaklardan tarihsel veri
                elde eder. Araştırma bilgilerinin paylaşılarak iş birlikçi öğrenmenin gerçekleşmesi ve öğrencilerin, vakıf sistemine yönelik
                geçmişteki ve günümüzdeki uygulamaların benzer ve farklı yönlerinin neler olduğu üzerine tartışma yapmaları sağlanır. Ön-
                ceki ve sonraki öğrenmeleri arasında bağ kurmaları ve iletişimde saygı, sevgi gibi değerleri kazanmaları hedeflenmiştir.

                Derinleştirme basamağında öğrenciler önceki öğrenmeler ile yeni öğrenmeler arasında ilişki ve kavramsal bağlantılar
                kurarak, elde ettikleri verileri yeni durumlar arasında bağlantı kurarak, elde ettikleri kanıtlardan uygun sonuçlar çıkar-
                tırlar. Disiplinler arası ilişkilerin kurulabileceği bölümdür.

       210
      210
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217