Page 207 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 207

Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği  EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği  Öğretim Programı Okuryazarlığı


               2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                    Süre: 10 dk.
                    Aşağıdaki görsellerden hareketle verilen soruları cevaplayınız.













                                Görsel 1:  İstanbul Yeni Cami        Görsel 2:  II. Bayezid Hamamı, İstanbul
                 1-GİRİŞ












                            Görsel 3: Tophane Çeşmesi, İstanbul      Görsel 4: Osmanlı Cami duvarındaki eski kuş evi

                    1.  Vakıf deyince aklınıza hangi faaliyetler gelir?
                    2.  Görseldeki yapılar  hangi ihtiyacı karşılamaya yönelik olabilir?
                    3.  Görseldeki yapılardan hareketle vakıfların amacı hakkında neler söyleyebilirsiniz?








                  Bu soruyla öğrenciye görseli konuyla ilişkilendirerek yorum yapma becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.



                  Bu sorudaki amaç öğrencinin tarihsel analiz ve yorum becerisini kullanarak vakıfların çalışma alanı ile ilgili çıkarımda
                  bulunabilmesini sağlamaktır.



                  Burada vakıfların toplum içinde ne tür faaliyetler yürüttüklerinin öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak konuyla ilgili
                  temel kavramları kendi ifadeleriyle açıklamaları amaçlanmıştır.



                  Dersin başında öğrencilerin dikkatini konuya, kazandırılmak istenen bilgi ve becerilere çekmek için giriş aşamasında
                  daha çok soru-cevap yöntemi kullanılmıştır. Derse girişte sorulan sorular, kazanıma ilişkin ölçme amacı gütmeyen ön
                  bilgileri hatırlatıcı, günlük yaşamlarından örnekler içeren durumlar sunmaktadır.









                                                                                                         205 205
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212