Page 207 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 207
Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci
Süre: 10 dk.
Aşağıdaki görsellerden hareketle verilen soruları cevaplayınız.
Görsel 1: İstanbul Yeni Cami Görsel 2: II. Bayezid Hamamı, İstanbul
1-GİRİŞ
Görsel 3: Tophane Çeşmesi, İstanbul Görsel 4: Osmanlı Cami duvarındaki eski kuş evi
1. Vakıf deyince aklınıza hangi faaliyetler gelir?
2. Görseldeki yapılar hangi ihtiyacı karşılamaya yönelik olabilir?
3. Görseldeki yapılardan hareketle vakıfların amacı hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Bu soruyla öğrenciye görseli konuyla ilişkilendirerek yorum yapma becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.
Bu sorudaki amaç öğrencinin tarihsel analiz ve yorum becerisini kullanarak vakıfların çalışma alanı ile ilgili çıkarımda
bulunabilmesini sağlamaktır.
Burada vakıfların toplum içinde ne tür faaliyetler yürüttüklerinin öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak konuyla ilgili
temel kavramları kendi ifadeleriyle açıklamaları amaçlanmıştır.
Dersin başında öğrencilerin dikkatini konuya, kazandırılmak istenen bilgi ve becerilere çekmek için giriş aşamasında
daha çok soru-cevap yöntemi kullanılmıştır. Derse girişte sorulan sorular, kazanıma ilişkin ölçme amacı gütmeyen ön
bilgileri hatırlatıcı, günlük yaşamlarından örnekler içeren durumlar sunmaktadır.
205 205