Page 206 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 206
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3 EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği
1. BÖLÜM: Genel Bilgiler
Ders Tarih Sınıf Düzeyi 10. Sınıf Süre 3 ders saati
Öğrenme Alanı/Ünite/ Konu Osmanlı Devleti’ndeki ve Günümüzdeki Vakıflar
Kazanım(lar) 10.7.5. Osmanlı Devleti’nde vakıfların sosyal hayattaki yerini ve önemini
açıklar.
a) Vakıfların sosyal hayatta üstlendiği rollere (imar faaliyetleri, dinî ve sosyoe-
konomik hizmetler) değinilerek faaliyet alanlarının çeşitliliği vakfiye örnekleri
üzerinden kısaca ele alınır.
b) Öğrencilerin, vakıf sistemine yönelik geçmişteki ve günümüzdeki uygulamala-
rın benzer ve farklı yönlerini karşılaştırmaları sağlanır.
Anahtar kavramlar Vakıf, hayrat, vakfiye, akar
Öğretim Yöntem/Teknikleri Anlatım, soru-cevap, problem çözme, tartışma yöntemi, beyin fırtınası
Gerekli Materyaller Ders kitabı
Akıllı tahta (İnternet bağlantılı sınıf)
OGM Materyal Tarih 10 Etkileşimli Kitap
EK-2 Öz değerlendirme
Kâğıt, kalem
The Yeni Cami Mosque in Istanbul, Turkey Editorial Stock Image - Image of cami,
famous
Detailed Interior Views from the Second Bayezid Bath, the Bayezid II Hamam,
Culture Museum in Fatih, Istanbul, Turkey on March 30 Editorial Image - Image
of bayezid, architect
Tophane Fountain editorial image. Image of sultan, turkish -Old Bird House on
the Ottoman Mosque Stock Image - Image of home, trapped
EBA, Eğitim Bilişim Ağı, Ders, Haber, e-Dergi, e-Kitap, Video, Ses, Görsel, e-Do-
küman, İçerik | Eğitim Bilişim Ağı
https://cdn.vgm.gov.tr/yayin/dergi/muhtelif/tarihteilgincvakiflar.pdf
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/SoruHavuzuOnizle.
aspx?alistirmaId=31432
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/CozumluSoruOnizle.
aspx?alistirmaId=36104
Tarihte Vakıflar - T.C. Vakıflar Genel Müdürlüğü (vgm.gov.tr)
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kazanim_
kavrama/10/tar/index.html#p=64
Disiplinler Arası İlişkiler 9. Sınıf, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabındaki
“Gençlik ve Değerler konusu” ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Adalet, sevgi, saygı, yardımseverlik, sorumluluk, öz denetim
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme, inisiyatif alma ve giri-
şimcilik, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
“Şiir” ünitesine öğretim programında 30 ders saati ayrılmıştır. Ünitenin 3. bölümündeki “Halk edebiyatından bir ilahi ve
Beceriler Genel Beceriler
bir nefes örneği” incelemesi için 5 ders saati uygundur. İlahi örneği için ayrılan süre ise 3 ders saatidir.
• Eleştirel düşünme becerisi, bilgi okuryazarlığı becerisi, medya okuryazarlığı
becerisi, problem çözme becerisi, araştırma becerisi, iş birliği / takım çalış-
ması ve liderlik becerisi
Alan Becerileri
• Tarihsel kavrama becerisi, tarihsel analiz ve yorum becerisi, tarihsel sorgula-
maya dayalı araştırma becerisi, tarihsel sorun analizi ve karar verme becerisi
204
204