Page 206 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 206

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 3           EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği
            Öğretim Programı Okuryazarlığı
                                                                Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği
            1. BÖLÜM: Genel Bilgiler

            Ders           Tarih        Sınıf Düzeyi   10. Sınıf      Süre           3 ders saati
            Öğrenme Alanı/Ünite/ Konu   Osmanlı Devleti’ndeki ve Günümüzdeki Vakıflar

            Kazanım(lar)                10.7.5. Osmanlı Devleti’nde vakıfların sosyal hayattaki yerini ve önemini
                                        açıklar.
                                        a)  Vakıfların sosyal hayatta üstlendiği rollere (imar faaliyetleri, dinî ve sosyoe-
                                          konomik hizmetler) değinilerek faaliyet alanlarının çeşitliliği vakfiye örnekleri
                                          üzerinden kısaca ele alınır.
                                        b)  Öğrencilerin, vakıf sistemine yönelik geçmişteki ve günümüzdeki uygulamala-
                                          rın benzer ve farklı yönlerini karşılaştırmaları sağlanır.
            Anahtar kavramlar           Vakıf, hayrat, vakfiye, akar

            Öğretim Yöntem/Teknikleri   Anlatım, soru-cevap, problem çözme, tartışma yöntemi, beyin fırtınası
            Gerekli Materyaller         Ders kitabı
                                        Akıllı tahta (İnternet bağlantılı sınıf)
                                        OGM Materyal Tarih 10 Etkileşimli Kitap
                                        EK-2 Öz değerlendirme
                                        Kâğıt, kalem
                                        The Yeni Cami Mosque in Istanbul, Turkey Editorial Stock Image - Image of cami,
                                        famous
                                        Detailed Interior Views from the Second Bayezid Bath, the Bayezid II Hamam,
                                        Culture Museum in Fatih, Istanbul, Turkey on March 30 Editorial Image - Image
                                        of bayezid, architect
                                        Tophane Fountain editorial image. Image of sultan, turkish -Old Bird House on
                                        the Ottoman Mosque Stock Image - Image of home, trapped
                                        EBA, Eğitim Bilişim Ağı, Ders, Haber, e-Dergi, e-Kitap, Video, Ses, Görsel, e-Do-
                                        küman, İçerik | Eğitim Bilişim Ağı
                                          https://cdn.vgm.gov.tr/yayin/dergi/muhtelif/tarihteilgincvakiflar.pdf
                                          https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/SoruHavuzuOnizle.
                                          aspx?alistirmaId=31432
                                          https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/CozumluSoruOnizle.
                                          aspx?alistirmaId=36104
                                        Tarihte Vakıflar - T.C. Vakıflar Genel Müdürlüğü (vgm.gov.tr)
                                          https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kazanim_
                                          kavrama/10/tar/index.html#p=64

            Disiplinler Arası İlişkiler  9. Sınıf, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabındaki
                                        “Gençlik ve Değerler konusu” ile ilişkilendirilir.

            Kök Değerler                Adalet, sevgi, saygı, yardımseverlik, sorumluluk, öz denetim
            Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme, inisiyatif alma ve giri-
                                        şimcilik, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
               “Şiir” ünitesine öğretim programında 30 ders saati ayrılmıştır. Ünitenin 3. bölümündeki “Halk edebiyatından bir ilahi ve
            Beceriler                   Genel Beceriler
               bir nefes örneği” incelemesi için 5 ders saati uygundur. İlahi örneği için ayrılan süre ise 3 ders saatidir.
                                        •  Eleştirel düşünme becerisi, bilgi okuryazarlığı becerisi, medya okuryazarlığı
                                          becerisi, problem çözme becerisi, araştırma becerisi, iş birliği / takım çalış-
                                          ması ve liderlik becerisi
                                        Alan Becerileri
                                        •  Tarihsel kavrama becerisi, tarihsel analiz ve yorum becerisi, tarihsel sorgula-
                                          maya dayalı araştırma becerisi, tarihsel sorun analizi ve karar verme becerisi

       204
      204
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211