Page 201 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 201

EK 3: Tarih 10 (10.3.1. - Anlama) Ders Planı Örneği           Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    1.  Keşfet kısmında öğrencilerin edindikleri bilgilerin doğruluğundan emin olmak ve olası yanlış bilgileri dü-
                       zeltmek için aşağıdaki sorular öğrencilere yöneltilir:
                      A)  Osmanlı Beyliği’nin Kuruluş Dönemi’nde düzenli askerî birliği neden yoktur?
                      B)  Alp kimdir? Hizmet ettiği amaç nedir?
                      C)  Gönüllü askerî birliği oluşturan grupların isimlerini belirtiniz.
                      Ç)  Osmanlılar düzenli orduya hangi padişah zamanında geçmiştir? Kurulan ilk düzenli ordunun adı nedir?
                    2.  Öğrencilerden, aşağıdaki kavram şemasını doğru sözcüklerle doldurmaları istenir.


                                                         Kuruluş Dönemi
                                                         Osmanlı Ordusu





                                         Kara Ordusu




                 3-AÇIKLAMA            Gönüllülerönüllüler

                                       G





                                                             Yaya ve
                                                            Müsellem


















                    1.  Düzenli ordunun, gönüllü askerlere göre avantajlarını belirtiniz.
                                                                          Karşılaştırma yöntemi kullanılarak
                                                                          öğrencilerin bilgilerini pekiştirmeleri
                                                                          sağlanılır.


                  Bu soruların amacı, öğrencilerin eksik ya da yanlış öğrenmeleri düzeltmektir. Eksik ya da yanlış öğrenmeler derinleş-
                  me bölümündeki etkinliklerde öğrencilerin yanlış sonuçlara varmasına neden olacaktır. Sorulardan sonra eksik ya da
                  yanlış öğrenmeler varsa anında dönüt ve düzeltme verilmelidir.



                  Burada öğrencilerin belirli bir konu alanı ile ilgili bilgilere erişebilme ve anlayabilmesi amaçlanmıştır. Bundan dolayı
                  bilgi okuryazarlığı becerisi kazandırılmaya çalışılmıştır.



                                                                                                         199 199
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206