Page 210 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 210

Öğretim Programı Okuryazarlığı                 EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği


                  Vakıflar kanalıyla, tolumumsal servetin önemli bir bölümü, hukuken bir daha geri dönmesi mümkün olmayacak şe-
                  kilde toplumun en zengin tabakalarından en alt tabakalarına ulaşacak şekilde; bir başka deyişle özel konu olmak-
                  tan çıkartılarak toplumsal mülkiyet kategorisine aktarılmıştır. Üstteki bu aktarımın, açık bir zorlanma olmaksızın,
                  gönüllü bir şekilde yapıldığı düşünüldüğünde, vakıf konusundaki şuurun ve duyarlılığın Osmanlı Dönemi'nde bütün
                  medeniyetleri geride bırakan bir çıtaya ulaştığı görülebilir.
                  Selçuklu ve Osmanlı döneminde kurulmuş olan ve bugün yöneticileri hayatta kalmayan vakıflar ise Türkiye'nin en
                  köklü ve büyük kurumlarından biri olan Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından temsil ve idare edilmektedir. Vakıflar
                  Genel Müdürlüğü bu vakıflar adına bunlarında da hizmetlerini sürdürürken diğer taraftan yeni kurulan vakıfların
                  kuruluş, dağılış ve denetim işlemlerini gerçekleştirmektedir. Vakıflar Genel Müdürlüğü kayıtlarına göre Osmanlı ve
                  Selçuklu Dönemi'nden günümüze intikal etmiş ancak yöneticisi kalmamış vakıf sayısı 52.000 adettir.
                  Bu tarihî vakıfların tüzel kişiliklerini günümüzde de bünyesinde sürdüren Vakıflar Genel Müdürlüğü, kurucularının
                  belirledikleri amaçlar doğrultusunda öğrencilere burs vermekte, muhtaç vatandaşlara aylık maaş, gıda yardımı ve
                  ayrıca binlerce yıllık vakıf eserlerini onarımını gerçekleştirmektedir.



                 Örnek:  Öğrencilere T.C.  Vakıflar  Genel  Müdürlüğü  sitesinden;  (https://cdn.vgm.gov.tr/yayin/dergi/muhtelif/
                 tarihteilgincvakiflar.pdf )  21. Ve  52. sayfalar açılır. Öğrencilerin, verilen metinlerden hareketle aşağıdaki so-
                 ruları cevaplamaları istenir.


              3-AÇIKLAMA









































                Bu etkinliklerle öğrencilerin inisiyatif alma ve girişimciliklerini aktive etme, sorumluluk alma, düşüncelerini ifade etme-
                leri, ve sınıfla paylaşmaları sağlanarak, onların ana dilde iletişim yetkinliklerini geliştirmek, bilgi okur yazarlığı  ve dijital
                yetkinliklerinin artırılmasına katkı sunmak amaçlanmıştır.




       208
      208
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215