Page 213 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 213

EK 3: Tarih 10 (10.7.5. - Anlama) Ders Planı Örneği           Öğretim Programı Okuryazarlığı


                     Görev                  Sınıf Düzeyi      Beklenen Performans  Ölçme ve Değerlendirme

                     Geçmiş  ve  günümüz  vakıf- 10                              Sunuma İlişkin
                     larından  birer  örnek  seçe-            *Eleştirel Düşünme  Derecelendirme Ölçeği
                     rek    vakıfların  geçmişteki            *Yaratıcılık
                     ve günümüzdeki uygulama-
                     larının benzer ve farklı yön-            *Karar Verme
                     lerini  araştırarak  konuyla             *Araştırma Yapma
                     ilgili  sunu hazırlama
                     Çalışmanızı yaparken aşağıdaki noktalara dikkat ediniz.

                     1.  Çalışma bir haftalık sürede tamamlanmalı.
                     2.  Doğru ve güvenilir kaynak kullanımına dikkat edilmeli.

                     3.  Grup içinde iş bölümü uygun şekilde yapılmalı.
                     4.  Sunum süresi 10 dakikadır.

                     5.  Çalışmalarınızda öğretmenlerinizden yardım alabilirsiniz.
                     6.  Çalışmanız öğretmen tarafından aşağıdaki derecelendirme ölçeği ile değerlendirilecektir.

                 4-DERİNLEŞME   Ölçütler                      Çok iyi     (3)        Orta   Geliştirilmesi
                     Sunu Değerlendirme Formu
                                                                           İyi
                                                                                              Gerekli
                                                                (4)
                                                                                     (2)
                      Etkili bir giriş yapma                                                    (1)


                      Konu ile ilgili temel ilke ve kavramları bilme


                      Sununun tasarımı ve organizasyonu


                      Öğretim teknolojilerinden,yöntem ve
                      tekniklerinden yararlanabilme.
                      Zamanı verimli kullanabilme.


                      Ses tonunu etkili biçimde kullanabilme.


                      Sözlü ifade ve beden dilini etkili biçimde
                      kullanabilme.

                      Sınıftaki alanı doğru kullanma














                                                                                                         211 211
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218