Page 228 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 228
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Tarih 12 (12.1.2. - Çözümleme) Ders Planı Örneği
Süre: 15 dk.
C) Hazırlanan çoktan seçmeli soruları, cevaplamaları sağlanır.
1. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Devleti’nin Batılaşmaya giden süreçte attığı adımlardan biri de-
ğildir?
A) Tanzimat Fermanı B) Islahat Fermanı C) Lale Devri
D) Fetret Devri E) Meşrutiyet’in ilanı
2. II. Meşrutiyet’in ilanında etkili olan İttihat ve Terakki Cemiyet’inin amacı aşağıdakilerden hangisi-
dir?
A) Mebusan Meclisi’ni açmak B) Ayan Meclisi’ni açmak
C) TBMM’yi açmak D) Halifeliği kaldırmak
E) Kurtuluş Savaşı'nı başlatmak
3. Çok partili hayata geçiş ilk kez 2. Meşrutiyet Dönemi’nde geçilmiştir. Çok partili hayata geçişin en
önemli sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Osmanlının yıkılışını hızlandırması B) Farklı fikirlerin meclise girmesi
5-DEĞERLENDİRME 4. Osmanlı tarihi açısından 31 Mart İsyanı’nın önemini en iyi ifade eden cümle aşağıdakilerden han-
C) Laik devlet anlayışının gelmesi D) İlk kez parlamenter sisteme geçilmesi
E) Çınar Vakası'nın oluşmasına neden olması
gisidir?
A) İttihat ve Terakki Cemiyeti’nin yok olmasına neden olmuştur.
B) 2. Abdülhamit’in otoritesini arttırmasında etkili olmuştur.
C) Balkan Savaşlarının kaybedilmesine neden olmuştur.
D) Osmanlı Devleti’nde rejime karşı çıkan ilk isyandır.
E) Mebusan Meclisi’nin cumhuriyeti ilan etmesini sağlamıştır.
5. I. İtalya’nın Sanayi Devrimi’ni geç tamamlaması
II. İtalya’nın sömürgecilik yarışına geç katılması
III. İngiltere’nin Mısır’ı işgal etmesi
IV. Rusya’nın Boğazları ele geçirmek istemesi
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri İtalya’nın Trablusgarp’ı işgal etmesinin nedenlerinden-
dir?
A) Yalnız II B) Yalnız IV C) I ve II D) II ve III E) III ve IV
Çoktan seçmeli sorularla öğrencilerin eksik ve yanlış öğrenmelerine öğretmen tarafından dönütler verilerek hatalı
öğrenmelerin engellenmesi amaçlanmıştır.
YAZANLAR: Ferit FİDAN
226
226